۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

جشنواره مجسمه‌های شنی برگزار می‌شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک گفت: به مناسبت روز ملی خلیج فارس و با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان جاسک دومین جشنواره مجسمه‌های شنی همراه با رونمایی از فرش صدفی در این شهرستان برگزار می‌شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۲۲
جشنواره مجسمه‌های شنی برگزار می‌شودبه گزارش مانا، عبدالرحمن لشکری‌زاده در خصوص برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: شهرستان جاسک یکی از پهناورترین شهرهای استان هرمزگان است که از ساحلی بسیار زیبا و بکر از دو منطقه جنوبی به دریای عمان و جنوب غربی به تنگه هرمز و خلیج فارس ختم می‌شود.
وی افزود: یکی از خصوصیات منحصر به فرد شهرستان جاسک دارا بودن سواحل بکر آبی، موقعیت سوق الجیشی این سواحل است که برای ارتقای هنری پرطرفدار، همچون هنرهای تجسمی و ساخت مجسمه‌های شنی بسیار موثر و مفید است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک ادامه داد: سواحل جنوب کشور به خصوص سواحل شهرستان جاسک از نظر پهناوری و وسعت، بهترین مکان برای برگزاری جشنواره‌های ساخت مجسمه‌های شنی در سطح‌های کشوری و جهانی است که البته با همتی مضاعف از سوی مسؤلان این امر به تحقق خواهد پیوست.
لشکری‌زاده اهداف برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی هنرمندان شهرستان، استفاده از سواحل بکر و طبیعی، سرمایه گزاری جهت توسعه منطقه و معرفی آن به یک منطقه توریستی به کشور عنوان کرد.
وی تصریح کرد: این جشنواره همراه با اجرای موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی، برگزاری بازی‌های محلی و جشن بادبادک‌ها برگزار خواهد شد.
این مسئول در پایان گفت: با توجه به وجود ساحل بکر و زیبای روستای جاسک کهنه، این روستا با رای هیئت بازدید کننده برای جشنواره ساخت مجسمه‌های شنی و همچنین ساخت فرش صدفی با محوریت روز خلیج فارس مورد انتخاب قرار گرفت.
اولین جشنواره مجسمه‌های شنی در سال 88 در جاسک برگزار شد و دومین جشنواره با رونمایی از فرش صدفی همراه خواهد بود.
برچسب ها: خلیج فارس
ارسال نظرات
آخرین اخبار