۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

لزوم ایجاد موج شکن صیادی در بندر چارک

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر چارک گفت: ایجاد موج شکن های صیادی و ساماندهی شناورهای صیادی نیاز اساسی صیادان بندر چارک است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۲۰
لزوم ایجاد موج شکن صیادی در بندر چارکبه گزارش مانا از بندرعباس، یوسف خسروانی دراین خصوص اظهار کرد: بندر چارک بالغ بر50لنج و 65 شناور کلاس قایق را پوشش می‌دهد.
وی با بیان اینکه بندر چارک در حال حاضر فاقد موج‌شکن برای شناورهای صیادی است و تنها توسعه حوضچه‌های صیادی نمی‌تواند جوابگوی این مهم باشد، تصریح کرد: بیش از یک هزار تن صید در سال توسط صیادان بندر چارک انجام می‌شود.
مدیر عامل تعاونی صیادی بندر چارک خاطرنشان کرد: این منطقه با داشتن بیش از 800 صیاد نیاز اساسی به بندر تخصصی و مجهز را دارد.
خسروانی با بیان اینکه درحال حاضر صیادان بندر چارک از اسکله سازمان عمران کیش به عنوان بندر صیادی برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، ادامه داد: با توجه به فعالیت تجاری، صیادی و مسافری در این بندر، مشکلاتی ایحاد شده است.
وی افزود: نزدیکترین بندر صیادی از بندر چارک در فاصله 35 کیلومتری قرار دارد که استفاده از این بندر صیادی برای صیادان چارک مقرون به صرفه نیست.
خسروانی با تاکید براینکه انتظار داریم متولی تعاونی‌ها یعنی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این زمینه حمایت‌ها و اقدامات لازم را به انجام برساند، خاطرنشان کرد: این وضعیت درحالی است که قاچاق سوخت و آلودگی‌های ناشی از آن، صید غیرمجاز و کاهش ذخایر آبزیان از آسیب‌های گریبان‌گیر صیادان چارک است.
مدیر عامل تعاونی صیادی بندر چارک گفت: از مجموعه شیلات استان توقع داریم پیگیری‌های انجام شده در راستای بازسازی ذخایر و همچنین تقویت یگان حفاضت منابع آبزیان را هرچه سریعتر به نتیجه برساند.
خسروانی همچنین با اشاره به حمایت های شیلات هرمگان از صیادان گفت: تخصیص تسهیلات حمایتی برای ارتقاء و توسعه حرفه صیادی و همچنین بهره‌برداری از منابع آبزیان کمتر بهره‌برداری شده از دیگر توقعات صیادان چارک خواند.
وی حمایت از تعاونی ها در راستای کوتاه کردن دست واسطه گران از منافع صیادان،ارتقاء توانایی تعاونی های در راستای عرضه صید صیادان به صورت مستقیم امری مهم خواند وابراز داشت: متاسفانه واسطه گران صید و عرضه آنها که در اصطلاح محلی به آنان "کماد یا کمات" می گویند با پیش خرید صید صیادان به بهای بسیار پایین تر و کاهش سود تلاشگران صیادی،این صنعت را به سوی نابودی می کشانند.
برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار