۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

حضور نماینده کشتیرانی COSCO در بندر شهید رجایی

مدیر شرکت کشتیرانی بین المللی کاسکو ( COSCO ) در منطقه خلیج فارس به همراه نماینده این شرکت در ایران ضمن حضور در بندر شهید رجایی با مدیران این بندر به گفتگو نشستند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۵۱۴
حضور نماینده کشتیرانی COSCO در بندر شهید رجاییبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست موضوعات مربوط به امکان سنجی حضور مجدد خط کشتیرانی COSCO در بزرگترین بندر تجاری ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مجتبی خوش نیت معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست ضمن تشریح آخرین دستاوردها و توانمندی های بندر شهید رجایی در زمینه پهلودهی مناسب به انواع کشتی ها در اسکله های کانتینری این بندر، از آمادگی سازمان بنادر برای خدمات دهی به شرکت های کشتیرانی بین المللی خبر داد.
وو جینگ پینگ مدیر شرکت کشتیرانی کاسکو ( COSCO ) در منطقه خلیج فارس نیز پس از آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های بزرگترین بندر کانتینری ایران، در خصوص انجام رایزنی با مدیران ارشد این شرکت جهت تردد کشتی های لاینر کانتینری به بندر شهید رجایی قول مساعد داد.
یادآور می شود، شرکت کشتیرانی ( COSCO ) متعلق به کشور چین پنجمین خط کشتیرانی برتر جهان است که 145 فروند کشتی با ظرفیت 624 هزار کانتینر را در اختیار دارد.
لازم به ذکراست، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با 4800 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا برخوردار است.
این بندر با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به تنهایی عهده دار بیش از 55 درصد حجم این مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات و صادرات و ترانشیپ است.
بندر شهید رجایی ضمن بهره مندی از 40 پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور با ظرفیت 6 میلیون TEU کانتینر در سال، حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالاهای عمومی خصوصا محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده های نفت خام را پشتیبانی می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار