۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴

درگیری ناوگروه ارتش با دزدان دریایی

فرمانده ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از وقوع دو مورد درگیری این ناوگروه با دزدان دریایی خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۵۱۰
درگیری ناوگروه ارتش با دزدان دریاییبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، ناخدا یکم عرشه افشین تاشک در مراسم استقبال از این ناوگروه که با حضور فرمانده کل نداجا، رییس دیوان محاسبات کشور در محل اسکله تشریفات منطقه یکم برگزارش شد، اظهار کرد: ناوگروه آموزشی رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان، ناوهای جمهوری اسلامی ایران بندرعباس و لاوان و در ادامه با جایگزین شدن ناو الوند به انجام ماموریت پرداخته است.
وی با اشاره به برخی دیگر از اقدامات و ماموریت انجام شده توسط این ناوگروه، بیان کرد: این ناوگروه با 402نفر از کارکنان پایور و 208نفر از دانشجویان دانشگاه علوم دریایی حضرت امام‌خمینی(ره) در آبهای آزاد اقدام به انجام ماموریت‌های محوله کرده است.
ناخدا تاشک تصریح کرد: این ناوگروه در تاریخ یکم بهمن‌ماه سال گذشته به ماموریت اعزام شد و پس از گذشت 96روز دریانوردی به میهن باز گشت.
فرمانده ناوگروه بیست و نهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه محدوده ماموریتی این ناوگروه شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ بوده است، ادامه داد: دراین ماموریت ضمن قرائت اطلاعیه مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی به رهگیری واحدهای فرامنطقه‌ای پرداخته شده است.
وی با تاکید براینکه یکی از رویکردهای اصلی این ناوگروه توجه به موضوع آموزش دانشجوین بوده است، اضافه کرد: این ناوگروه مسافت 9هزار و 100 مایل دریایی را برای انجام ماموریت‌های مختلف پشت سر گذاشته است.
تاشک با اشاره به اهداف این ناوگروه، افزود: در بخش آموزشی، توجه به راهبرد آموزش، تقویت آموزش علمی و عملی دانشجویان، آموزش کاربرد نظری و کارگاهی، آشنا نمودن دانشجویان با سیستم‌های داخلی یگان‌های شناوری، خو گرفتن و آشنا شدن دانشجویان با زندگی در دریا و دریانوردی دور از ساحل و غیره، در اعزام این ناوگروه مدنظر بوده است.
ناخدا یکم تاشک با اشاره به اهداف عملیاتی این ناوگروه، بیان کرد: اجرایی کردن فرمان فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر حضور در آبهای آزاد، نمایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه، ارسال پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران به تمام کشورهای طول مسیر، مبارزه با سیاست ایران‌هراسی باحضور در آبهای بین‌المللی و دوردست، تامین امنیت خطوط کشتیرانی و مبارزه با پدیده شوم دزدی دریایی، ارزیابی توان ماندگاری در دریا بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل ازجمله اهداف عملیاتی این ناوگروه بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار