۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

استفاده از تفکر دانش بنیان در صنعت دریانوردی

رییس دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار گفت: استفاده از نخبگان و نهادهای علمی می تواند مشکلات پیش رو در صنعت دریانوردی را برطرف سازد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۹۷
استفاده از تفکر دانش بنیان در صنعت دریانوردیدکتر امین بهزادمهر به مانا گفت: امروز تجارت دریایی راهی مهم برای رسیدن به اقتصاد پایدار است و اقتصادی موفق خواهد بود که تفکر دانش بنیان در آن تاثیر گذار باشد.
رئیس دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار افزود: با تدابیرلازم می توان راه کارهای برون‏ رفت از شرایط حساس و دشوار کنونی را یافت و کشور را در مسیر توسعه همه‏ جانبه پیش برد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مهندسی دریایی ایران یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین مهندسی های جهان است که باید از این خلاقیت در راستای توسعه بنادرواقتصاد کشور استفاده کرد.
رئیس دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهاربا بیان اینکه استفاده از نخبگان و نهادهای علمی می تواند مشکلات پیش رو در صنعت دریانوردی را برطرف سازد تاکید کرد: در حوزه صنایع دریایی کشور دچار کمبودها و نیازهای جدی بوده و لذا ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان می­‌تواند نقش مؤثری برای هم­‌افزایی دستگاه­‌های ذیربط باشد.
وی گفت: شهرهای ساحلی، بستری مناسب برای گسترش صنایع دریایی است. سود اقتصادی ناشی از فعالیتهایی چون شیلات و ماهیگیری، حمل و نقل دریایی، گردشگری و ... به شهرهای ساحلی پویایی بخشیده و سطح کیفی زندگی را ارتقاء میدهد.
بهزادمهرافزود : از سویی دیگر، وابستگی جداناپذیر اقتصاد جهانی از اقتصاد دریا و عجین شدن اقتصاد دریا با زندگی امروز بشر، نشان از اهمیت صنعت دریانوردی و اقتصاد ناشی از این صنعت است.
برچسب ها: آموزش
ارسال نظرات
آخرین اخبار