۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

لزوم توسعه رشته های دانشگاهی دریامحور در هرمزگان

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: توسعه رشته های تحصیلی مرتبط با دریا باید در اولویت کار دانشگاه های استان هرمزگان قرار گیرد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۴۹۴
لزوم توسعه رشته های دانشگاهی دریامحور در هرمزگانبه گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، جاسم جادری استاندار هرمزگان در دیداربا دکتر ابوالفضل فراهانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور، نقش آموزش عالی در توسعه کشور و هرمزگان را بسیار مهم برشمرد وعنوان کرد: رشد چشمگیر دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، موجب پیشرفت کشور در عرصه های مختلف شده است.
وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از جایگاه علمی بالایی در جهان برخوردار است که این امر نشان دهنده فعالیت های مناسبی است که توسط دانشگاه ها صورت گرفته است.
دکتر جادری در ادامه با اشاره به ظرفیت های مهم استان هرمزگان در زمینه های مختلف، بیان داشت: دانشگاه ها در استان هرمزگان نیز رشد خوبی داشته اند و امروز در شهرستان های مختلف این استان شاهد وجود دانشگاه هستیم.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اما نباید در این خصوص تنها به رشد کمی بسنده کنیم، بلکه ارتقای کیفی کار دانشگاه ها در هرمزگان نیز باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم تا از تولید علم به ثروت برسیم.
وی تصریح کرد: همچنین باید رشته های دانشگاهی متناسب با شرایط جغرافیایی و منطقه ای نیز در استان هرمزگان ایجاد شود که در این زمینه ایجاد و توسعه رشته های تحصیلی مرتبط با دریا باید در دانشگاه های استان در اولویت قرار گیرد.
در ادامه این دیدار دکتر ابوالفضل فراهانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور اظهار کرد: در استان هرمزگان ضمن تامین تجهیزات و امکانات، در راستای توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور گام بر می داریم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور در حال توسعه است که در این راستا توسعه رشته های مرتبط با بخش شیلات و دریا و همچنین کشاورزی در استان هرمزگان مورد توجه قرار می گیرد.
برچسب ها: آموزش
ارسال نظرات
آخرین اخبار