۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

جزایر فارور بزرگ و کوچک توسعه می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه های این سازمان برای توسعه جزایر فارور بزرگ و کوچک خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۷۷
جزایر فارور بزرگ و کوچک توسعه می یابدبه گزارش مانا مهندس مونسان در بازدید از جزایر فارور کوچک و فارور بزرگ به برنامه های این سازمان برای رونق و آبادانی این جزایر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امکان مسکونی شدن این جزایر وجود نخواهد داشت قصد داریم فارور کوچک را با مساحت یک و نیم کیلومتر مربع به دیزنی لند تبدیل کرده و برای فراهم شدن شرایط بهتر جهت جذب گردشگر به این جزیره و توسعه گردشگری مجوز ساخت چند هتل پنج ستاره برای سرمایه گذاران علاقه مند صادر می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص طرح های توسعه ای برای جزیره فارور بزرگ اظهارداشت: ساخت یک سد خاکی با هدف ایجاد فضای سبز و تامین آب شرب از جمله نخستین طرح های عمرانی در این منطقه است.
فارور بزرگ از جزیره‌های ایرانی خلیج فارس است که در بهمن‌ماه ۱۳۸۹ قانون الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ ‌به محدوده منطقه آزاد کیش از سوی دولت ابلاغ شد.
جزیره فارور در شمال جزیره سیری و جنوب غربی بندر لنگه، در نزدیکی ابوموسی و55 کیلومتری جزیره کیش قرار گرفته‌است.
جزیره غیرمسکونی فارورکوچک و سواحل آن، به‌علت موقعیت اقلیمی و استقرار در مسیر مهاجرت پرندگان دریایی، زیستگاه گونه‌های متنوع پرندگان مهاجر و بومی ودرمسیر حرکت کشتی‌های عبوری از خلیج‌فارس قرار گرفته است .
برچسب ها: منطقه آزاد کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار