۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

تولید بیش از 200تن ماهی آب‌شیرین در هرمزگان

معاون آبزی‌پروری شیلات هرمزگان از تولید بیش از 200تن ماهی آب شیرین در این استان طی سال گذشته خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۴۷۶
تولید بیش از 200تن ماهی آب‌شیرین در هرمزگانبه گزارش مانا از بندرعباس، علی کریمی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان برای پرورش آبزیان آب شیرین، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی استان باعث شده ماهیان گرمابی در هرمزگان در طول سال از رشد مناسب برخوردار باشند که در مناطق سردسیر این رشد تنها در فصول گرم صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه این مزیت آب و هوایی به استان هرمزگان پتانسیل ویژه در حوزه پرورش آبزیان آب شیرین بخشیده است، تصریح کرد: در هرمزگان چهار گونه ماهی کپور علفخوار، فیتوفاگ، سرگنده و معمولی پروش داده می‌شود.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ادامه داد: این استان علاوه بر ظرفیت و توانایی که در صیادی و پرورش آبزیان ازجمله میگو دارد، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک با ارتقای پروش آبزیان آب‌شیرین در مناطق دور از دریا، در این زمینه نیز به شکل خوبی وارد شود.
کریمی با اظهار اینکه سدهای متعددی در استان متانسب با پرورش ماهیان گرمابی وجود دارد، تصریح کرد: سد فرغوئیه در حاجی‌آباد، سد استقلال میناب، سد کوخرد بستک، تنگسهران بشاگرد، چلو گهره بندرعباس و کوشکنار پارسیان تنها بخشی از این ظرفیت‌ها هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج سد پس از ترویج و آموزش‌های لازم توسط شیلات هرمزگان از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به صورت کاملا تجاری وارد این صنعت شده‌اند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد تولید بیش از 200تن از این ماهیان در استان بوده‌ایم و امید است در سال 93 شاهد افزایش تولید باشیم.
کریمی افزایش تولید آبزیان، اشتغالزایی، دست‌یابی مناطق دور از دریا به آبزیان تازه و همچنین افزایش سهم آبزیان در سبد غذایی را ازجمله مهمترین مزایای پرورش ماهیان گرمابی عنوان کرد.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام شده، شاهد رشد مناسبی در آینده‌ای نزدیک در زمینه پرورش ماهیان آب شیرین خواهیم بود.
برچسب ها: صید آبزیان
ارسال نظرات
آخرین اخبار