۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

ساخت دوباره بندر کاسپین

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت : ساخت بندر کاسپین که به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده بود مجددا از سر گرفته شد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۴۲۴۷۲
ساخت دوباره بندر کاسپین
رضا مسرور امروز در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان با بیان این مطلب گفت : ساخت بندر کاسپین که یکی از پروژه های مهم این منطقه است مجددا آغاز شده است .
وی ادامه داد: ساخت بندر کاسپین با طول موج شکن اصلی هزار و 940 متر در زمینی به وسعت 400 هکتار مدتی به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده بود که خوشبختانه مجدد از سر گرفته شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با ساخت مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد انزلی تحولات زیادی در امر تجارت دریایی و بندریدر این منطقه ایجاد خواهد شد.
وی گفت: ساخت بندر کاسپین حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای سرمایه گذاری در مشارکت بخش های مختلف ساخت این پروژه از چینی‌ها دعوت شده است.
به گفته مسرور، بندر کاسپین می تواند مانند بندر شهید رجایی در مبادلات بین المللی ایران با کشورهای حاشیه خزر نقش مهمی ایفا کند. 
وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی نیز اظهار داشت: معافیت مالیاتی بیست ساله، صدور مجوز اقامت تا پنج سال برای خارجیها و ثبت شرکت در کمتر از یک روز از مهمترین مزایای این منطقه است.
وی صدورمجوز سرمایه گذاری خارجی تا 100 درصد، بخشودگی عوارض گمرکی را از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی دانست وگفت: صدور مجوز کالای همراه مسافر نیز از دیگر خدمات ارزشمند منطقه آزاد است که موجب تشویق تجار و رونق غرفه های منطقه می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی از سفر هیئت تجاری آستراخان روسیه به گیلان در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت خبر داد ویادآور شد: این سفر شامل مقامات بلند پایه از جمله استاندار آستراخان و چند وزیر مانند وزیر اقتصاد آستاراخان روسیه است که به گیلان صورت می گیرد.
مسرور درباره نشست کشورهای حاشیه خزر در آستاراخان خاطرنشان کرد: در این نشست بر راه اندازی مسیر نوستراک (شمال‌- جنوب) تاکید زیادی شد.
وی گفت:فعال شدن کریدور نوستراک موجب می شود تا حجم بیشتری از مبادلات تجاری اروپا وآسیای جنوب شرقی از این مسیر ترانزیت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار