۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

کاهش حملات دزدان دریایی در هفت سال اخیر

دفتر بین المللی دریانوردی ، هشیاری نیروی دریایی کشورهای مختلف را مهمترین عامل کاهش دزدی دریایی ذکر کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۴۲۴۶۴
کاهش حملات دزدان دریایی در هفت سال اخیربه گزارش مانا به نقل از دفتر بین المللی دریانوردی (IMB) ، دزدی دریایی درجهان در سه ماهه نخست امسال به پایین ترین میزان در هفت سال اخیر رسیده است که این مهم نشان از هشیاری نیروی دریایی کشورهای مختلف نسبت به حملات دزدان دریایی است.
بنا بر اعلام اداره بین المللی دریانوردی، از ماه ژانویه تا مارس 2014 میلادی، 49 مورد حمله توسط دزدان دریایی ثبت شده که پایین ترین میزان حملات از هفت سال پیش تاکنون گزارش شده است.
همچنین در سه ماهه نخست سال 2007 میلادی 41 مورد حمله توسط دزدان دریایی ثبت شده بود.
این دفتر پس از اعلام این خبر اخطار داد: پدیده دزدی دریایی پایان نیافته و بویژه در آبهای غرب آفریقا همچنان ادامه دارد و شرکت های کشتیرانی در جهان می بایست نسبت به آن هشیار باشند.
این گزارش همچنین می افزاید : در سه ماهه نخست سال جاری میلادی سه کشتی ربوده شده و دزدان دریایی موفق شدند وارد 37 کشتی شوند و پنج کشتی را هدف آتش قرار دهند.
به موجب این بیانیه، در این دوره سه ماهه ، 46 خدمه کشتی به گروگان گرفته شدند و دو نفر ربوده شدند. پنج مورد حمله در آبهای سومالی گزارش شده است که نشان می دهد شمار حملات دزدان دریایی در این آبها نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر نکرده است.از تعداد حملات رخ داده در این مدت 12 مورد حمله درآبهای غرب آفریقا گزارش شده که در دو مورد منجر به ربودن دو کشتی و گروگانگیری 39 خدمه شده است.
از میان حملات دزدان دریایی به شناورها در سه ماه نخست سال جاری میلادی بیشتیرن تعداد در آبهای اندونزی رخ داده است که شامل 18 مورد است.
برچسب ها: دزدان دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار