۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲

پاکسازی محوطه بزرگترین بندر مسافری ایران

محوطه و ساحل بزرگترین بندر مسافری ایران توسط جمعی از فعالان ناوگان مسافری دریایی هرمزگان پاکسازی شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۴۰
پاکسازی محوطه بزرگترین بندر مسافری ایرانبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این برنامه در روز دوم اردیبهشت که به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده، انجام شد و مسئولان و پرسنل بندر شهید حقانی و بیش از 40 نفر از ناخدایان و خدمه شناورهای مسافری بندرعباس طی یک ساعت، زباله های موجود در محوطه این بندر و ساحل اطراف دو موج شکن آن را جمع آوری کردند.
"سالم شهیدی" مدیر بندر شهید حقانی در حاشیه این برنامه مسألـه آلودگـی زمیـن را از مسائل عمده محیط زیست و دغدغه مهمی برای دوستداران محیط زیست در سراسر جهان دانست، گفت: فعالان حوزه حمل و نقل دریایی به دلیل پایبندی به اصول حرفه ای خود، حساسیت ویژه ای نسبت به مسایل زیست محیطی دارند.
وی حضور پرشور ناخدایان و خدمه شناورهای مسافری بندرعباس در این برنامه نمادین و همچنین وجود شور و نشاط و انگیزه حاضران در مراسم پاکسازی ساحل، را نشانگر علاقه شدید اقشار مختلف ناوگان مسافرت های دریایی به محیط زیست و درک بالای آنها از این مقوله دانست.
شهیدی از مسافران دریایی خواست تا در زمان حضورخود در بنادر مسافری، این مراکز دریایی را همچون خانه خود دانسته و از ریختن زباله در محوطه و حوضچه آن خودداری کنند.
مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور با تاکید بر اینکه همه روزهای سال را باید روز و هفته زمین پاک بدانیم، خاطرنشان کرد: شهروندان باید در قبال محیط اطراف زندگی‌شان احساس مسئولیت کرده و در نگهداری و پاکسازی آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.
لازم به ذکر است، بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور شناخته می شود که در حال حاضر با بهره برداری از 10 پست اسکله، قابلیت پهلوگیری همزمان بیش از 20 شناور مسافری را داراست و علاوه بر این، یک پست اسکله دیگر نیز امکان پهلوگیری دو شناور برای سوخت گیری را فراهم کرده است.
بندر شهید حقانی در مرکز شهر بندرعباس واقع شده و برنامه های ساماندهی و توسعه آن در سال 1387 توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان کلید خورد؛ به گونه ای که با گذشت 5 سال، این بندر در حال حاضر بزرگترین و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون ها مسافر دریایی است که با بهره گیری از امکانات آن به جزایری همچون قشم و هرمز سفر می کنند.
برچسب ها: پاکسازی سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار