۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰

اعلام برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس در قشم و هرمز

همایش روز ملی خلیج‌فارس با حضور مسئولین استانی و کشور در جزیره قشم و هرمز با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۴۲۴۲۳
اعلام برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس در قشم و هرمزبه گزارش مانا از قشم، فرماندار قشم در جلسه هماهنگی گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس که با حضور مدیران و مسئولان شهرستان قشم برگزار شد با بیان این خبر گفت: حقانیت نام خلیج‌فارس بر همه کشورها آشکار است و کشورهایی که به دنبال نام جعلی برای خیلج‌فارس هستند، سخت در اشتباه‌ اند.
مسعود سالاری افزود: متاسفانه کشورهایی که سن مسئولین آنها از تاریخچه کشورشان بالاتر است، امروزه به دنبال ساختن نام جعلی برای خلیج‌فارس هستند که این تفکرات فقط برای آنها یک خیال است و خلیج‌فارس همیشه فارس می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته همایش روز ملی خلیج‌فارس با حضور مسئولین استانی و کشور با شکوه تمام در جزیره قشم و هرمز با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود، از برگزاری کارگاه آموزشی خلیج‌فارس در قشم خبر داد.
سالاری دراین خصوص توضیح داد: کارگاه آموزشی خلیج‌فارس جهت شناساندن تاریخچه خیلج‌فارس به دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری دانشگاه پیام‌نور و آموزش پرورش این شهرستان در تاریخ‌های 10، 18 و 19 اردیبهشت‌ماه در محل سالن مرکز رشد این شهرستان برگزار می‌شود.
این مقام مسئول در شهرستان قشم ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های روز ملی خلیج‌فارس، بیان کرد: جزیره قشم از روز 5 اردیبهشت تا 12 اردیبهشت با برنامه‌هایی همچون به صدا در آمدن بوق شناورهای دریایی، برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای خلیج فارس، پیاده‌روی خانواده در بندر تاریخی لافت و هرمز و برگزاری مسابقات نقاشی در قشم و هرمز به استقبال این روز بزرگ می‌روند.
وی همچنین پاکسازی سواحل، برپایی نمایشگاه غذاهای بومی محلی، رژه قایق‌های موتوری در آبهای خلیج‌فارس و برنامه‌های متنوع دیگر در جزیره‌های قشم و هرمز را از دیگر ویژه‌برنامه‌های این روز عنوان کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار