۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴

ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی های نفتی

رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پایان ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی های نفتی منطقه خلیج فارس در بندرعباس خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۱۱
ساخت بزرگترین شناور جمع آوری آلودگی های نفتی به گزارش مانا مهدی بروغنی با اعلام این خبر افزود: شناور "دریا پاک" به عنوان بزرگترین شناور مقابله با آلودگی نفتی در خاورمیانه و خلیج فارس، به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو) ساخته شد.
وی افزود: هم اکنون ساخت بدنه این شناور با ظرفیت بیش از 500 تن جمع آوری و ذخیره آلودگی نفتی و عملیات نصب تجهیزات ورودی ماشین آلات و تجهیزات مدرن از شرکت های معتبر اروپایی به اتمام رسیده است.
به گفته بروغنی، این شناور با آبخوری حدود 4 متر و سرعتی معادل 16 گره دریایی، یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین شناورهایی است که در صورت بروز آلودگی نفتی بزرگ، می تواند در سریعترین زمان ممکن، برای جمع آوری لکه ها و پاکسازی آبهای آلوده مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس اداره تعمیرات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این شناور در مدت 21 ماه با هزینه 21 میلیون یورو ساخته شده است، اضافه کرد: این اقدام، گام بلند سازمان بنادر و دریانوردی برای پیوستن به فهرست بسازمانهای سبز جهان محسوب می شود که کمترین آثار منفی زیست محیطی و بیشترین ایمنی را برای حمل و نقل دریایی خلیج فارس داشته باشد .
بروغنی در پایان گفت: این شناور تا دوماه آینده پس از انجام تست های نهایی وارد آبهای خلیج فارس می شود.
برچسب ها: شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار