۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

انتقاد از عدم پاکیزگی سواحل کشور

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از وضعیت کنونی سواحل و دریاهای کشور به لحاظ عدم پاکیزگی مطلوب انتقاد کرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۰۸
انتقاد از عدم پاکیزگی سواحل کشورپروین فرشچی روز سه شنبه در آیین جشن ساحل پاک مازندران در محمودآباد افزود: تاریخ نشان می دهد سواحل ایران پاک و عاری از آلودگی بود، اما وضعیت امروز سواحل و دریای کشور به لحاظ پاکیزگی مطلوب نیست.
وی با اشاره به اینکه استان های ساحلی بویژه استان های کناره دریای خزر سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر هستند، گفت: پیام زمین پاک و ساحل پاک باید به تمامی آحاد مردم کشور منتقل شود.
فرشچی با بیان اینکه اجرای طرح مسیر سبز و ساحل پاک از امروز در استان های ساحلی کشور آغاز شد، افزود: طرح جامع مدیریت پسماند نیز امسال به صورت جدی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به اجرا در خواهد آمد.
وی بر لزوم بالا رفتن حساسیت مردم بویژه مسوولان دولتی نسبت به حفاظت از آب، خاک و هوای پاک کشور تاکید کرد و ادامه داد: روز زمین پاک در تمامی نقاط جهان روز تعامل انسان با طبیعت است.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که روز زمین پاک در تمام دنیا جشن گرفته می شود، گفت: حساسیت آحاد مردم ایران بویژه مسوولان دولتی استان های ساحلی کشور نسبت به سواحل پاک و مدیریت پسماند زباله باید دو چندان شود.
وی افزود : بر اساس دستورالعمل معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امسال این سازمان، توجه خاصی به سواحل کشور دارد.
وی از دانش آموزان به عنوان آیندگان کشور یاد کرد و گفت: امروز جشن بزرگ ساحل پاک با هدف ادامه طرح مسیر سبز برپا شده است.
وی افزود: این جشن همسو با اجرای تفاهم نامه طرح مسیر سبز - ساحل پاک، بین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استانداری های گلستان، گیلان، مازندران، تهران، البرز و قزوین در محمودآباد برگزار می شود.
جشن ساحل پاک مازندران با حضور مدیران و مسوولان استانی و شهرستانی، اعضای سازمان های مردم نهاد و هیات های مختلف ورزشی از جمله دوچرخه سواری در سواحل محمودآباد در حال برگزاری است.
در این مراسم پاکسازی دو کیلومتر از سواحل محمودآباد انجام می شود.
قرار است در این مراسم از تندیس فک خزری به عنوان یکی از گونه های نادر دریای خزر نیز رونمایی شود.
برچسب ها: محیط ریست
ارسال نظرات
آخرین اخبار