۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

واگذاری ایزوایکو به وزارت دفاع لغو شد

نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۰۲
واگذاری ایزوایکو به وزارت دفاع لغو شد
واگذاری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو ) به وزارت دفاع ، به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت لغو شد.
مهندس حمید رضاییان اصل در گفتگوی اختصاصی با مانا گفت: با حمایت ودستور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، واگذاری مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران به وزارت دفاع منتفی شد.
وی ضمن اعلام این خبر به برنامه های این شرکت در سال جاری اشاره کرد و افزود : از آنجائیکه نیاز کشور به شناورهای ساپلای بوت ( شناورهای پشتیبان سکوهای نفتی) بیش از پیش احساس می شود و با توجه به قول مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پرداخت تسهیلات به این بخش ، مجتمع کشتی سازی ایزوایکو در سال جدید ساخت شناورهای ساپلای بوت را در اولویت قرار داده است.
وی ادامه داد : همچنین در خصوص ورود به حوزه تعمیرات جک آپ های حفاری نیز برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته است.
رضاییان توسعه فعالیت در بازارهای بین المللی و ساماندهی وضعیت شناورهای موجود در منطقه را از برنامه های دیگر این مجتمع برشمرد و یادآور شد : در صورت همکاری سیستم بانکی و صندوق توسعه صنایع دریایی برنامه های پیش بینی شده محقق خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران بازدید وزیر صنعت ، معدن و تجارت از این مجتمع را مفید ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد: در بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از این مجتمع مشکلاتی مانند زیان های انباشته سنوات قبل ، عدم همکاری سیستم بانکی با صنایع دریایی و ضرورت استفاده از استعداد های داخلی در بخش ساخت شناورهای پشتیبان سکوهای نفتی مطرح شده که ایشان در رابطه با رفع مشکلات قول مساعد داد.
وی در ادامه افزود: وزیر صنعت،معدن و تجارت پس از بازدید از ایزوایکو ساخت 20 فرود شناور ساپلای بوت در داخل کشور و پرداخت تسهیلات برای تولید آنها را مورد تاکید قرار داد و در این خصوص مقرر شد 75 درصد منابع مالی ساخت شناور از طریق تسهیلات و 25 درصد هم آورده سرمایه گذار باشد.
وی گفت : پیش بینی می شود تا یک ماه آینده مراحل و چگونگی تولید این قبیل شناورها مشخص شود.
رضاییان در ادامه تصریح کرد: در صورت وقوع این امر بحث سری سازی ساخت شناور در این حوزه رخ می دهد که در این صورت علاوه بر مناسب شدن تولید برای مصرف کننده بازار بالادستی و صنایع مرتبط با ساخت و ساز شکل می گیرد و با توجه به نیاز کشور در صورت حمایت، بخش خصوصی هم ترغیب می شود.
وی در خصوص زمان تحویل دهی کشتی ایران کاشان به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت تامین منابع مالی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تکلیف این پروژه در سال 93 مشخص می شود.
مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی ایزوایکو سال 93 را سال تعمیرات جک آپ در ایزوایکو ذکر کردو افزود: در حوزه تعمیرات جک آپ های حفاری برنامه بسیار مفصلی داریم همچنین پیش بینی می کنیم در سال جاری پیشرفت بسیار خوبی در بخش فراساحل فاز 14 پارس جنوبی داشته باشیم.
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به لزوم تقویت صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: در صورت تقویت صندوق فعالیت های حوزه دریا با سرعت مضاعفی پیش خواهد رفت.
وی در پایان درباره راههای تحقق اهداف شعار سال 1393 نیز تصریح کرد: با عزم ملی و مدیریت جهادی می توان تغییرات محسوسی را در حوزه دریا ایجاد کرد.
برچسب ها: کشتی سازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار