۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در قشم

فرمانده ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار نیروی دریایی سپاه قشم از توقیف کشتی بیگانه حامل یک میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در قشم توسط این نیرو خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۸۰
 توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در قشمبه گزارش مانا عبدالحسن حیدری گفت: سپاه در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی یک فروند کشتی خارجی حامل تقریبی یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده ناهنجار قاچاق سوخت، در یک عملیات اطلاعاتی ناو تیپ رزمی 112 ذوالفقار نیروی دریایی سپاه مستقر در جزیره قشم در آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و در 30 مایلی شرق جزیره قشم موفق شد از یک شناور بیگانه حدود یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کند.

حیدری با بیان اینکه کشتی مذکور به مدت 9 روز در حال بارگیری و جمع آوری سوخت بود، افزود: نیروهای ناو تیپ دریایی ذوالفقار به دنبال یک کار اطلاعاتی و در یک عملیات ضربتی، 10 خدمه کشتی مذکور که همه از اتباع بیگانه بودند را غافلگیر و دستگیر کردند.

فرمانده ناوتیپ رزمی 112 ذوالفقار نیروی دریایی سپاه قشم یادآور شد: این کشتی که سوخت قاچاق خود را از لنج ها و شناورهای کوچک دریافت و برای فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال می داد قصد خروج از مرز آبی جمهوری اسلامی ایران را داشت.

وی تصریح کرد: کشتی توقیفی متعلق به کشورهای حاشیه خلیج فارس و 10 خدمه آن اتباع کشورهای هند و بنگلادش هستند.

وی افزود :10 خدمه خارجی دستگیر شده پس از بازجویی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار