۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

افزایش قربانیان غرق کشتی در کره

افزایش تعداد قربانیان حادثه غرق شدن کشتی کره جنوبی به ۴۹ تن و کم رنگ شدن امیدها برای نجات مسافران این کشتی مقامات را بر آن داشت تا از اقوام مسافران کشتی برای ارائه نمونه دی ان ای و تطبیق آن با اجساد احتمالی دعوت کنند.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۷۸
افزایش قربانیان غرق کشتی در کرهبه گزارش مانا به نقل از رویترز؛ با بیرون کشیدن چندین جسد دیگر از کشتی غرق شده کره جنوبی تعداد رسمی کشته های این حادثه تا کنون به 49 تن افزایش یافته است.

مقامات کره جنوبی اعلام کردند غواصان با شکستن بخشی از شیشه های این کشتی موفق به بیرون کشیدن تعدادی از اجساد شده اند اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها به ورودی کشتی دست یافته اند یا خیر.

به دلیل افزایش احتمال تشخیص قربانیان این حادثه درصورت طول کشیدن عملیات نجات مقامات برای تهیه دی ان ای از خویشاوندان مسافران این کشتی درخواست کمک کرده اند.

از سوی دیگر دادستانی کره جنوبی که درحال بررسی علت حادثه غرق شدن این کشتی است امروز یکشنبه از تمدید بازداشت کاپیتان و دو خدمه این کشتی به مدت 10 روز دیگر خبر داد.

دادستان این پرونده در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما درحال بررسی این مساله هستیم که آیا قصور دیگری نیز در این حادثه رخ داده یا خیر.

وی همچنین اعلام کرد 10 نفر دیگر نیز برای شهادت و ارائه توضیحات احضار شده اند.

یکی از مقامات نیروی دریایی کره جنوبی نیز اعلام کرد روز شنبه درجریان کمک به عملیات جستجو یک ملوان نیروی دریایی نیز جان خود را از دست داد.

این گزارش حاکیست شرایط روحی اقوام مسافران این کشتی که همچنان منتظر دریافت خبری از عزیزان خود هستند مناسب نیست و تعدادی از آنها نیز با نیروهای پلیس درگیر شده اند. آنها نسبت به کندی پیشرفت در عملیات جستجو به شدت اعتراض دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار