۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸

برگزاری همایش امداد و نجات در بندرعباس

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه بر لزوم توسعه توانمندی در مقابله با بحران های احتمالی دریایی تاکید کرد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۶۸
برگزاری همایش امداد و نجات در بندرعباسبه گزارش مانا، اولین همایش علمی کاربردی مقابله هماهنگ با بحران‌های منطقه‌ای با تاکید برهماهنگ‌سازی ارگان‌های نظامی و غیرنظامی در عملیات امداد و نجات، به میزبانی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس برگزار شد.

در این همایش، راهکارهای هم‌افزایی، توسعه ظرفیت، واکنش سریع، هم‌سویی و ایجاد سیستم‌های ارتباطی مطمئن در شرایط بحران، در قالب ارائه طرح و نظر، سخنرانی علمی، ارائه مقاله و جلسه پرسش و پاسخ مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بر اساس این گزارش جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در افتتاحیه این همایش با اشاره به اینکه بحران و بلایای طبیعی بخشی از طبیعت زندگی بشر است، گفت: جلوگیری از غافلگیری، توسعه دانش و ایجاد توان و آمادگی لازم برای مواجهه با بحران، ابعاد خسارت و به طور کلی ابعاد بحران را کاهش می دهد.

دریادار تنگسیری افزود: از آنجا که بسیاری از بحران‌ها و بلایای طبیعی بدون هیچ گونه پیش آگهی اتفاق می افتد، ضرورت ایجاد آمادگی و توانمندی مقابله در برابر بحران یک ضرورت است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه بر ایجاد یک مدیریت منسجم در کنترل بحران و کاهش خسارت و آسیب های ناشی از آن تأکید کرد و گفت: پدافند غیر عامل در شرایط امروز باید به خوبی درک شده و نقش ویژه ای در کانون های مدیریت بحران و آگاهی بخشی به مردم و سازمان های مختلف نظامی و غیر نظامی داشته باشد.

وی افزود: ایجاد یک شبکه ارتباطی منسجم و مطمئن برای موقعیت های خاص بحرانی از جمله مواردی است که باید در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران قرار گیرد.

تنگسیری با بیان اینکه ظرفیت جزیره ای و فردی نمی تواند در مقابل بحران ها کارآمد باشد خاطر نشان کرد: مدیریت بحران هایی که پیش بینی می شود مستلزم کار گروهی و سازماندهی ویژه است که نباید هیچ زمانی را برای شکل گیری این گروه از دست داد.

وی افزود: باید ضوابط مشخص و معینی برای هماهنگی بخش های نظامی و غیر نظامی در مدیریت و کنترل بحران تعریف و مورد توجه و اعتنا قرار گیرد.

علیرضا تنگسیری در ادامه نکاتی را درباره لزوم توسعه توانمندی در مقابله با بحران های احتمالی دریایی، پیش بینی امکانات جایگزین برای مواقعی که امکانات موجود در اثر بحران آسیب می بیند و... مورد تأکید قرار داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار