۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱

لزوم برقراری مجدد ردیف بودجه برای صید و صیادی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۶۱
لزوم برقراری مجدد ردیف بودجه برای صید و صیادیبه گزارش مانا از بندرعباس، سید پرویز محبی در جلسه بررسی مسائل، مشکلات و پیشنهادات جامعه صیادی استان هرمزگان که باحضور معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران برگزار شد، با اشاره به افزایش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های صیادی، برای کاهش این هزینه‌ها صیادان می‌توانند با تغییر روش صید خود به روش مناسب تر وهمچنین استفاده از ادوات مناسب و استاندارد اقدام کنند.

وی صید ماهیان یال‌اسبی بانور در شرق استان و صید به روش لانگ لاین در جزیره کیش را از اقدامات صیادان در کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان کاری و نوین‌سازی روش صید عنوان کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین جذب سرمایه‌گذاران شیلاتی، محقق ساختن ورود شناورهای صید فانوس ماهیان، توانمندسازی اتحادیه و تعاونی‌های صیادی، ارتقای توان یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان و عزم جدی در توسعه سواحل مکران را از برنامه‌های مهم شیلات هرمزگان در سال 93 خواند.

محبی برقراری مجدد ردیف اعتباری صید و صیادی، رفع معضل بیمه شناورهای صیادی، ارتقای بیش از پیش جایگاه شیلات و صیادی در استان و همچنین برنامه‌ریزی در راستای استفاده از منابع کمتر بهره‌برداری شده را از دیگر برنامه‌های شیلات هرمزگان ذکر کرد.

در ادامه این جلسه صیادان و نمایندگان جامعه صیادی استان هرمزگان، خواهان مبارزه جدی با قاچاق سوخت شدند.

صیادان همچنین تقویت یگان حفاظت منابع در راستای مبارزه با صید غیرمجاز، اختصاص قسمتی از درآمدهای استان در راستای بازسازی ذخایر آبزیان، ایجاد اشتغال در نوار ساحلی و همچنین قرار دادن حرفه صیادی در مشاغل سخت را خواستار شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار