۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

اندونزی تولید جلبک دریایی خود را گسترش می‌دهد

اندونزی قصد دارد با افزایش تولید جلبک دریایی از رقیب خود فیلیپین پیشی بگیرد و به بزرگترین صادرکننده این محصول دریایی در جهان تبدیل شود.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۵۸
 اندونزی تولید جلبک دریایی خود را گسترش می‌دهدبه گزارش مانا به نقل از واحد مرکزی خبر اندونزی با تولید بیش از 10 میلیون تن جلبک دریایی در سال ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول در جهان است.

صنعت تولید جلبک دریایی در اندونزی توانسته است 17 میلیون دلار سرمایه را جذب و بیش از 600 فرصت شغلی در این کشور ایجاد کند. جلبک دریایی در هر زمان از سال و در هر نوع آب و هوایی کشت و ظرف مدت 45 روز آماده برداشت می‌شود به همین علت برای کشورهای تولیدکننده نظیر اندونزی و فیلیپین بسیار سودآور است.

نزدیک به 555 نوع جلبک دریایی در اندونزی رشد می‌کند و سه منطقه عمده زیر کشت این محصول در جزایر بالی ، سولاوسی و مالوکو است.

جلبک دریایی در بیش از 500 نوع از تولیدات خوراکی ، دارویی و صنعتی به کار گرفته می شود و برای مبارزه با بیماری‌های عفونی نیز مفید است.

چین ، فرانسه ، انگلیس ، ژاپن ، شیلی ، کره ، نروژ ، آمریکا ، کانادا و ایرلند از بزرگترین تولیدکنندگان جلبک دریایی در جهان هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار