۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

الحاق کامل چابهار به منطقه آزاد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور برنامه سفر رئیس جمهور به منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۵۶
الحاق کامل چابهار به منطقه آزادبه گزارش مانا اکبر ترکان در خصوص برنامه های بازدید رئیس جمهور از منطقه آزاد چابهار گفت: در سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان؛ بازدید از منطقه آزاد چابهار نیز برنامه ریزی شده که با توجه به اهمیت موضوع، موضوعات مهم پیش روی چابهار به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید.

اکبر ترکان دلیل چند سفر اخیر رئیس جمهور به جنوب کشور را نگاه استراتژیک رئیس جمهور به توسعه سواحل جنوبی کشور دانست و گفت: توجه دکتر روحانی به مسائل استراتژیک از جمله توسعه سواحل جنوب کشور به پیشینه فعالیت ها و تسلط رئیس دولت تدبیر و امید به مسائل استراتژیک بر می گردد و معتقد هستم این نگاه اتفاقات بزرگی را برای کشور و این خطه از کشور به همراه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور ادامه داد: برای الحاق شهرهای آبادان و خرمهشر به منطقه آزاد اروند نیاز به تصویب هیئت وزیران بود که این اقدام با حضور رئیس جمهور عملی شد اما برای مناطق آزادی که لایحه ایجاد آنها به تصویب مجلس رسیده است باید لایحه ای تنظیم کرد تا الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی الحاق چابهار به منطقه آزاد را یک دستاورد بزرگ برای مناطق آزاد کشور در آینده ای نزدیک دانست.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی الحاق اسکله های شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار را از دیگر برنامه های قابل طرح به رئیس جمهور در این سفر اعلام کرد و گفت: لایحه الحاق این اسکله ها به منطقه آزاد چابهار هم اکنون در مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که امیدواریم به نتیجه نهایی مدنظر منجر شود.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: بررسی موقعیت و ارزیابی شرایط احداث راه آهن چابهار ـ زاهدان یکی دیگر از برنامه های سفر رئیس جمهور به منطقه آزاد چابهار است که امیدواریم با تدبیر ایشان مسیر ساخت این خط ریلی که یکی از مهم ترین محورهای ریلی کشور به لحاظ تجاری و ترانزیتی مطرح است محقق شود.

ترکان ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور به این منطقه سرعت احداث این خط آهن سرعت بهتری به خود بگیرد.

وی ادامه داد: چابهار مسیر جاده ای مطلوبی را دارد و به مرکز و شمال کشور متصل است اما برای توسعه این بخش نیز برنامه هایی هم چون تکمیل محور چابهار به میلک در مرز افغانستان وجود دارد که امیدواریم در سفر رئیس جمهور بتوانیم دو بانده شدن این مسیر ترانزیتی مهم را در دستور کار قرار دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور در ادامه گفت: در کنار دو بانده شدن محور چابهار به میلک افغانستان یک منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شده و در حال حاضر با عنوان منطقه ویژه اقتصادی رامشار فعالیت دارد که با تکمیل این محور فعالیت های این منطقه نیز گسترش خواهد یافت.

مشاور رئیس جمهور احداث دو مجتمع فولاد و پتروشیمی در چابهار را از دیگر فعالیت های جاری در این منطقه معرفی کرد و گفت: این دو مجتمع آینده اقتصادی این منطقه را متحول خواهند کرد به نحوی که اشتغال، درآمد و رونق بیشتری را برای این منطقه به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار