۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱

تردد شناورهای بزرگ در مسیر بندرعباس - هرمز

مدیر بزرگ ترین بندر مسافری کشور از جابجایی مسافران دریایی در مسیر بندر شهید حقانی بندرعباس به جزیره هرمز، توسط یک شناور بزرگ با ظرفیت بیش از 220 صندلی برای نخستین بار خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۵۵
تردد شناورهای بزرگ در مسیر بندرعباس - هرمزبه گزارش ماناسالم شهیدی صبح امروز در حاشیه سفر به جزیره هرمز که با حضور مدیر بندرگاه این جزیره انجام شد، از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور تردد شناورهای بزرگ مسافری در مسیر دریایی بندرعباس - هرمز طی سال جاری خبر داد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در زمینه توسعه زیرساخت های بندرگاه هرمز، مجوز بخش عمده 40 شناور متعلق به ناوگان مسافری دریایی بندرعباس برای تردد در این مسیر صادر شده است.

به گفته این مسئول بر همین اساس، برنامه جابجایی مسافران دریایی در این مسیر دریایی با همکاری مالک شناور میداس با ظرفیت 220 صندلی و طول 41 متر صورت گرفت و این اقدام برای نخستین بار انجام می شود.

وی ضمن اشاره به تجزیه و تحلیل های آماری صورت گرفته در خصوص حجم تردد مسافران از مرکز استان هرمزگان به مقصد جزیره رنگین کمانی خلیج فارس، ادامه داد: در روزهای عادی، به طور متوسط جمعیتی بین 300 تا 450 نفر شامل مسافران و اهالی جزیره هرمز به وسیله شناورهای مسافری از مسیر دریایی جابه جا می شوند.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس خاطرنشان کرد: به دلیل رشد فعالیت های آموزشی و دانشگاهی در جزیره هرمز و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری، ترددهای دریایی در این مسیر طی سه روز پایانی هفته رقمی بین 800 تا دو هزار و 200 نفر به طور میانگین در روز افزایش می یابد و بر همین اساس، حضور شناورهای بزرگ مسافری برای کاهش ازدحام جمعیت در بنادر شهید حقانی و هرمز بسیار موثر است.

شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود قیمت جدید بلیط سفر دریایی مسیر بندرعباس - هرمز را 60 هزار ریال اعلام و بیان کرد: این رقم، از نخستین روزهای سال جاری از سوی تعاونی شناورداران بندرعباس به دولت پیشنهاد و توسط فرمانداری این شهرستان ابلاغ شده است.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور همچنین در پایان یادآور شد: با راه اندازی سامانه صدور بلیط الکترونیکی سفرهای دریایی که قرار شده تا حدود یک ماه آینده برای مسیر دریایی بندرعباس - هرمز به صورت آزمایشی اجرایی شود، امکان تهیه بلیط شناورهای مسافری در هر شهر و نقطه از کشور امکان پذیر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار