۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

پهلو گیری 27 فروند کشتی در بندر آستارا

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: تاکنون 27 فروند کشتی در بندر چند منظوره آستارا پهلو گرفته است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۵۱
پهلو گیری 27 فروند کشتی در بندر آستارافرهاد منتصر کوهساری در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان اظهار داشت: از زمان افتتاح بندر چند منظوره آستارا که فاز اول آن سال گذشته انجام شد تاکنون ، 27 فروند کشتی در این بندر پهلو گرفته است و فعالیت های بندری در بندر آستارا کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به پهلوگیری کشتی‌های تجاری در این بندر خاطرنشان کرد: در فاز نخست اقداماتی مانند احداث موج شکن و دایک ساحلی به طول 2113 متر و لایروبی حوضچه 18هکتاری با حجم بیش از یک میلیون و 200 هزار متر مکعب انجام شده است.

وی از اتمام طرح توسعه موج شکن در بخش غربی بندر انزلی خبر داد و گفت: توسعه موج شکن شرقی بندر انزلی نیز به پایان رسیده و تحویل موقت شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان به نقش بندرانزلی به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی در تسهیل تبادل کالاهای تجاری در منطقه بویژه در بخش انرژی اشاره کرد و افزود: استقرار نظام های نوین مدیریتی و رعایت اصول مشتری مداری در این بندر موجب شد تا بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر خدمات شایسته‌ای را در کمترین زمان ممکن بر اساس استانداردهای روز دنیا به مشتریان ارائه کنند.

کوهساری با اشاره به اجرای طرح توسعه بندر انزلی خاطرنشان کرد: طرح های توسعه ای این بندر شامل ساخت موج شکن‌های جدید ، احیای 40 هکتار پسکرانه بندری و افزایش اسکله ها به 24 پست بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توسعه بندر انزلی ظرفیت این بندر به بیش از دو برابر افزایش می یابد، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت بندر انزلی جایگاه این بندر در میان بنادر کشورهای حوزه دریای خزر ترقی خواهد یافت.

این مقام مسئول،استان گیلان را دارای سه بندر آستارا، کیاشهر و چمخاله ذکر کرد و یادآور شد: تکمیل اسکله بنادر آستارا ، چمخاله وکیاشهر به مکمل بندر انزلی در زمینه فعالیت‌های بندری و دریانوردی تصویب شده است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت بنادر و دریانوردی گیلان در نوروز امسال گفت: در طرح نوروزی این منطقه بیش از 25 فروند شناور کوچک و بزرگ و یک فروند بالگرد جستجو و نجات فعالیت داشتند.

وی انجام رژه دریایی در محدوده کانال دسترسی به بندر و آمادگی کامل برای اجرای طرح ایمنی سفرهای دریایی به مسافرین را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و گفت: در راستای این پیام رهبری موظف هستیم از داشته‌های خود بهره‌مندی درست داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار