۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

1600 مورد مقابله با دزدان دریایی

از سال 87 تاکنون با 1600 مورد حمله دزدان دریایی مقابله شده است.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۴۵
1600 مورد مقابله با دزدان دریاییفرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت، در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان با اشاره به عملکرد نیروی دریایی در آبهای بین المللی اظهار داشت: نیروی دریایی حفاظت از مرزهای آبی و بین المللی کشور را بر عهده دارد.

نورج حسنی‌مقدم افزود: از سال 87 تا امروز 1600 مورد مقابله با دزدان دریایی داشتیم که این حضور نیروی دریایی در دریا موجب آرامش خدمه شناورهای تجاری است.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت با بیان اینکه دزدان دریایی مجهز به سلاح نیمه سنگین هستند، گفت: نیروی دریایی ایران نیز از یگان‌های زیرسطحی، روی سطحی، پروازی و... در دریاهای دوردست استفاده می‌کند.

وی در اینباره گفت: دو هفته پیش شناور گازبر ایران مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت که با اعزام ناوگروه بیست و نهم این حمله دزدان دفع شد.

حسنی مقدم، درباره تجهیزات نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی در بحث تجهیزات مورد نیاز به خودکفایی رسیده است و ساخت یگان شناورهای سطحی و زیرسطحی و بهینه کردن سیستم‌ها را در دستور کاردارد.

وی از ساخت شناورهای نیروی دریایی در صنایع شهید تمجیدی انزلی خبر داد و تصریح کرد: در صنایع شهید تمجیدی ناوشکن دماوند که پیشرفته تر از یگان جماران به شمار می رود در حال ساخت است و بزودی به نیروی دریایی ملحق می شود.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت ارتباط بین نیروی دریایی با صنعت و دانشگاه را تنگاتنگ دانست و گفت: هر روز در حال اعتلای سیستم های عملیاتی دریایی هستیم.

وی افزود: با توجه به تمهیداتی که وجود دارد نیروی دریایی و نیروهای مسلح ایران اسلامی در بالاترین سطح هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار