۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

افزایش هزینه های سوخت در سال 2014

ضرایب تعدیل سوخت در سال 2014 میلادی به دلیل اعمال مقررات سختگیرانه‌تر سوخت ممکن است تا 120 دلار به ازای هر TEU افزایش یابد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۴۴
افزایش هزینه های سوخت در سال 2014به گزارش مانا به نقل از لویدزلیست ، مشاور زنجیره تامین موسسه Drewry در کنفرانس کشتیرانی لاینری در هامبورگ هشدار داد الزامات استفاده از سوخت با محتوای سولفور 0.1 درصد در نواحی تحت کنترل مانند دریای شمال و دریای بالتیک می تواند منجر به افزایش هزینه های شرکت های حمل شود.

Philip Damas گفت:اختلاف هزینه سوخت های فعلی با سوخت کم سولفور در حدود 300 دلار به ازائ هر تن است.به این ترتیب شرکت‌های حمل مجبور به افزایش هزینه‌های ضریب تعدیل در حدود 20 درصد خواهند بود.

وی ادامه داد: مشکل این است که در حال حاضر تعداد بسیار کمی از شرکت‌های حمل مجهز به موتورهای با پایه گاز طبیعی هستند و بیشتر آنها از سوخت دیزل دریایی کم سولفور یا تمیزکننده‌های سوخت استفاده می کنند و تاثیر این موضوع افزایش 50 درصدی هزینه های سوخت نسبت به قیمت های فعلی را دربرخواهد داشت بنابراین در سال آینده با افزایش هزینه قابل ملاحظه‌ای مواجه خواهیم بود.

Damas تاکید کرد: برخی شرکت های خاص افزایش‌ بیشتر تا 500 دلار به ازا هر TEU را تجربه خواهند کرد.

محاسبات Drewry بر اساس مصرف یک تن سوخت برای حمل یک TEU کانتینر در مسیر آسیا-اروپا بوده که بخش خاصی از سفر مربوطه در مناطق ویژه دریاهای شمال و بالتیک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار