۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹

درخواست محیط زیست برای توقف احداث بندرگاه نخل ناخدا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان از اعلام درخواست برای توقف روند احداث پروژه بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا بندرعباس خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۴۲
درخواست محیط زیست برای توقف احداث بندرگاه نخل ناخدامجید وفادار در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس، با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه بندرگاه نخل ناخدا به دلیل مشکلات زیست محیطی باید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ازجمله پروژه های مهر ماندار در دولت دهم بوده است، خاطرنشان کرد: قبلا پروژه‌ها مشمول مطالعات بود که مطالعات مربوط به این پروژه نیز انجام شد و به دلیل برخی مشکلات اصلاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اظهار اینکه طبق قوانین زیست محیطی در سال 90، اسکله‌ها و بنادر بالای یک هزار تن ظرفیت مانند بندر شهیدرجایی، بندر سیریک، و غیره مشمول ارزیابی شدند، بیان کرد: پروژه نخل ناخدا نیز بعنوان اسکله چندمنظوره ادامه ساخت و سازها را دنبال کرد و مشمول مطالعات زیست محیطی می‌شد.

وفادار اظهار کرد: براساس آن چیزی که ما در همان زمان اعلام داشتیم، برای اجرای این پروژه باید تعهداتی از سوی اداره کل بنادر استان انجام می‌گرفت که متأسفانه اینچنین نشد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با تاکید براینکه انجام 15تعهد از سوی بنادر به محیط زیست، لازمه اجرای این پروژه بوده است، گفت: یکی از بحث‌های مهمی که مطرح بوده، نوع سازه‌ها بوده که باید سازه‌های مناسب باشد.

وی با تاکید براینکه بنادر نیز از همان موقع پس از موافقت کلی ما با اجرای پروژه و بدون انجام تعهدات کار را شروع کرد، افزود: از همان موقع نیز ما نامه‌نگاری‌های متعددی را برای توقف این پروژه انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: متأسفانه اداره کل بنادر هنوز مجوزی از ما برای اجرای این پروژه بزرگ نگرفته است و ما فقط در جلسه‌‎ای که مربوط به این پروژه بود، موافقت کلی را اعلام کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان بیان کرد: معاون عمرانی استانداری هرمزگان، استاندار و سازمان بازرسی استان نیز نامه‌های این اداره کل درخصوص بروز تخلف و احتمال پیامدهای زیست محیطی را دریافت کرده‌اند.

وفادار با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون درحال انجام است، خاطرنشان کرد: این کار اداره کل بنادر خلاف است و ارگان‌های نظارتی باید به موضوع رسیدگی کنند.

وی تاکید کرد: نامه رسیدگی به این وضعیت و توقف روند احداث بندرگاه چندمنظوره نخل ناخدا به سازمان بازرسی استان و استاندار هرمزگان ارسال شده و باید منتظر اقدام عملی باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار