۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

لزوم تقویت صنعت کشتی سازی در گیلان

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی گفت: ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان خواهد شد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۴۰
لزوم تقویت صنعت کشتی سازی در گیلانبه گزارش مانا رضا مسرور در بازدید از کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر نیروی دریایی ، آمادگی این سازمان برای بهره گیری از مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی برای واردات ماشین آلات و تجهیزات سنگین مورد نیاز این واحد اعلام کرد .

وی در ادامه افزود : با توجه به کمبود شدید فضای مورد نیاز جهت تعمیرات زیرآبی و نوسازی انواع کشتی ها در ساحل دریای خزر امیدوارم این کارخانه با مساعدت همه دستگاه های ذیربط ، مراحل تکمیل و توسعه خود را همزمان با ارائه خدمات به متقاضیان سپری کند .

وی خاطرنشان کرد : ایجاد کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان خواهد شد .

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی (نداجا) نیز در این دیدار به بیان نحوه راه اندازی ، ظرفیتها و برنامه های آتی این مجموعه پرداخت .

محسن بهزادفر اظهار کرد : این واحد کشتی سازی با 100 میلیارد ریال سرمایه گذاری (یکصد میلیارد ریال)ایجاد شده و در مرحله نخست ایجاد این واحد کشتی سازی برای 100 نفر به صورت مستقیم و با مشاغل جانبی و پیمانکاران برای 500 نفر به طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال می شود .

به گزارش مانا شرکت کشتی سازی هفتم آذر بندرانزلی برای نخستین بار در شمال و جنوب ایران، اقدام به بازسازی و نوسازی کشتی های با تناژ بالا بدون استفاده از حوض خشک توسط بالشتک های هوا و با تکنولوژی داخلی می کند.

کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی علاوه بر امکان تعمیر ، نوسازی و بازسازی کشتی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار