۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

سال 2014 سال بهبود بازار حمل فله

شرکت حمل فله Globus Maritime مستقر در یونان پیش بینی کرد وضعیت بازار فله خشک در حال بهبود است و سال 2014 میلادی نقطه عطف مهمی برای روند نرخ‌های اجاره خواهد بود.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۳۲
سال 2014 سال بهبود بازار حمل فلهبه گزارش مانا به نقل از لویدزلیست این شرکت که مالک هفت فروند کشتی فله‌بر است، مجموع کل درآمد خود را در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی، معادل 4.3 میلیون دلار و سود کسب شده در طول 12 ماه سال 2013 را 5.7 میلیون دلار اعلام کرده است.

در سال 2012، این شرکت در بازار بورس بیش از 80 میلیون دلار از ارزش ناوگان خود را کاهش داد ولی بازهم آن سال را در وضعیت قرمز به پایان رساند.

این شرکت پس از بازگشت به وضعیت سوددهی در سه ماهه چهارم سال 2013 و مشاهده نتایج کل سال، در خصوص چشم‌انداز بازار ابراز خوش‌بینی کرده است.

سال گذشته این شرکت که پس از بازگشت از وضعیت دشوار مجددا به رسمیت شناخته شده بود با افزایش 2.7 میلیون دلاری ارزش کشتی پاناماکس Tiara Globe ساخت سال 1998 که قصد فروش آن را دارد، موفق به کسب سود شد.

افزایش ارزش کشتی‌ها و نرخ رشد بسیار پایین ناوگان جهان در طول یک دهه گذشته، از جمله عواملی هستند که به اعتقاد شرکت Globus در حال حاضر نشان‌دهنده‌ی بهبود نگرش‌ها نسبت به بازار فله خشک است.

شرکت حمل فله Globus Maritime یونان اعلام کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مولفه‌های اساسی تعیین‌کننده‌ی وضعیت بازار فله خشک در حال بهبود است ، ما معتقدیم سال 2014 میلادی نقطه عطف مهمی برای روند نرخ‌های اجاره خواهد بود.

جورج کاراجورجیو افزود: ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که نسبت به کاربری کشتی‌های شرکت مطمئن هستیم و به شرط بهبود قابل توجه نرخ‌های اجاره قابلیت جذب نرخ‌های بیشتر را خواهیم داشت.

پیش بینی شده است در سال 2014 میلادی ، این شرکت فقط 29 درصد از ظرفیت حمل خود را با اطمینان به کار خواهد گرفت.

پنج فروند از کشتی‌های این شرکت در بازار مقطعی بکارگرفته شدند و دو فروند دیگر تا ژانویه 2015 اجاره داده شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار