۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

تشکیل بانک دریایی کشور

تشکیل بانک دریایی کشور به منظور ارائه تسهیلات مناسب به سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج در دستور کار شورای عالی ایرانیان خارج از کشور قرار دارد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۲۰
تشکیل بانک دریایی کشوربه گزارش مانا دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در نشست این شورا با مدیران و سرمایه گذاران سیستان و بلوچستانِ مقیم خارج از کشور که به منظور بستر سازی برای بهبود وضع سرمایه گذاری خارجی برگزار شد، گفت: تشکیل این بانک به علت وجود هزاران کیلومتر مرز آبی در دستور کار شورای عالی ایرانیان قرار دارد .

قوام شهیدی افزود: مشارکت دادن ایرانیان مقیم خارج از کشور در طرح های ملی و استانی از وظایف این شوراست .

وی با اشاره به جمعیت شش میلیون نفری ایرانیان مقیم خارج از کشور که هفت درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند، فراهم کردن بستر مناسب استفاده از سرمایه های فکری و مالی این تعداد از جمعیت کشورمان را رویکرد، فرصت محوری و حمایت از مشارکت آنها در توسعه ملی و استانی ، با تقویت هویت ایرانی بیان کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار هم در این نشست گفت: ترانزیت کالا به آسیای میانه را می توان با بهره برداری از ظرفیت های بنادر چابهار و منطقه آزاد تقویت کرد.

مالکی افزود : 38 درصد اشتغال و 25 درصد ارزش افزوده استان را بخش کشاورزی تشکیل می دهد که تاکنون با ساماندهی پنج بازارچه مرزی در بلوچستان و 2 بازارچه مرزی در سیستان و اعمال ساده ترین قانونها ، بیشترین کالاهای اساسی تامین شده است.

وی با بیان اینکه احداث راه آهن چابهار - زاهدان - مشهد موجب توسعه بخش بازرگانی و اقتصادی کشور می شود ، اضافه کرد: ایجاد مجتمع پتروشیمی و توسعه بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، ایجاد پل دوم بر روی رودخانه مشترک ایران و افغانستان و ایجاد منطقه آزاد خشکی در سیستان ، اقدامات مهمی است که وابستگی اقتصادی به نفت و فراورده های نفتی راکاهش خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار