۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

بدترین سانحه دریایی کره در 20 سال گذشته

عملیات جستجو و نجات مفقودین کشتی غرق شده کره‌ جنوبی که بدترین سانحه دریایی این کشور در 20 سال گذشته اعلام شده است همچنان ادامه دارد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۱۵
بدترین سانحه دریایی کره در 20 سال گذشتهبه گزارش مانا و به نقل از گاردین درحالیکه غواصان گارد ساحلی و نیروی دریایی کره عملیات تجسس و نجات را برای 290 مفقود سانحه کشتی کره‌ای ادامه می‌دهند،تاکنون تنها 179 نفر از 470 مسافر این سانحه نجات یافته اند.

بر اساس این گزارش بیشتر مفقودین سانحه غرق کشتی مسافربری فری متعلق به کره جنوبی که صبح روز گذشته در آب‌های جنوب غربی این کشور غرق شد دانش‌آموز بوده‌اند.

این گزارش می افزاید اعضای خانواده مسافران این کشتی در اسکله شهر Jindo کره جمع شده‌ و در انتظار یافتن مفقودین این سانحه در روز دوم این سانحه هستند.

از میان مسافران این کشتی 340 نفر دانش‌آموز و آموزگار بوند که تاکنون 179 نفر نجات یافته و جسد 6 نفر پیدا شده است.

این سانحه بدترین سانحه دریایی کره در 20 سال گذشته اعلام شده است.

ابهامات درخصوص اینکه چرا این کشتی 6 هزار و 586 تنی، ساخته شده در ژاپن، غرق شده است، ادامه دارد.

گفته می‌شود در پی امتناع دولت کره از انتقال والدین و خانواده‌های مسافران به محل سانحه ، جمعی از خانواده ها به همراه یک غواص و گزارشگر خود اقدام به حضور در محل حادثه کرده‌اند.

بیش از 100 شناور و قایق ماهیگیری متعلق به گارد ساحلی نیروی دریایی کره به همراه 18 هلیکوپتر در عملیات یافتن مفقودین شرکت کرده‌اند.

بنا به اظهارات یکی از مسئولان عملیات تجسس و نجات، در محل غرق کشتی هیچ صخره‌ای وجود ندارد و علت غرق کشتی نمی‌تواند برخورد باشد و احتمال می‌رود نقص فنی در کشتی علت وقوع حادثه باشد.
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار