۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

عزم دولت برای توسعه بندر چابهار

رئیس جمهور از عزم دولت برای توسعه بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر جنوبی و تأثیرگذار ایران خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۳۰۳
عزم دولت برای توسعه بندر چابهاربه گزارش مانا حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر امروز در جمع مردم چابهار گفت:چابهار نقطه اتصال ایران با آبهای آزاد و دریای عمان و حتی ساحلی است که این کشور را به اقیانوس متصل می کند.

وی اضافه کرد : ما برای توسعه این شهرستان مهم و کل استان قدم های لازم را برخواهیم برداشت.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه چابهار باید مرکز صنعتی باشد افزود: این بندر در کنار آنکه باید مرکز تجاری باشد می بایست به منطقه صنعتی نیز تبدیل شود لذا می بایست خط لوله گازی به این منطقه متصل شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: طبق برنامه دولت تدبیر و امید در سال 93 و 94 با تلاش هایی که انجام خواهد شد گاز از ایرانشهر به چابهار متصل خواهد شد و به محض اینکه شرایط گازرسانی به این منطقه مهیا شود این شهر برای مرکز صنعتی و نیز پتروشیمی ، صنایع فولاد و صنایع معدنی دیگر آماده خواهد شد.

رییس جمهور گفت: مسئله آب به عنوان معضلی در سراسر کشور به ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان مطرح است و برای وارد شدن آب های مرزی به کشور اقدامات حقوقی و سیاسی لازم را انجام داده ایم و خواهیم داد.

وی گفت : برای استفاده مطلوب از آب هایی که به دریای عمان می ریزد طبق برنامه ای پنج ساله ، ساخت چند سد پیش بینی شده است که اجرای آن را از امسال آغاز خواهیم کرد به ویژه برای گنجایش بیشتر سد پیشین و اتصال آب سدهای موجود به مناطق مسکونی برنامه ریزی شده است.

رئیس جمهور افزود : برای مناطق ساحلی که مناطق مُکران می خوانیم در مجموع قدم های خوبی برداشته شده است که تا مناطق جاسک و کنارک و چابهار ادامه می یابد.

دکتر روحانی گفت : از نظر جاده ای نیز برای اقداماتی که باید امسال و سال آینده در مسیر چابهار تا جاسک انجام شود طبق بودجه پیش خواهیم رفت و جاده های این مسیر را توسعه خواهیم داد.

رئیس جمهور همچنین گفت : در ایجاد خط آهن نیز که اجرای آن از چابهار به زاهدان آغاز شده است تسریع خواهد شد.

دکتر روحانی افزود: از این طریق می توان نه فقط منطقه جنوب این استان را به شمال آن متصل کرد بلکه با اتصال به راه آهن سراسری و کشورهای شرق و شمال ، شاهد تحولی بزرگ در منطقه باشیم.

وی افزود : ایران ، افغانستان ، کشورهای آسیای مرکزی و چین در فکر اتصال راه آهن از بندر چابهار تا آسیای مرکزی هستند که در سال های آینده از چین تا قرقیزستان متصل خواهد شد.

رئیس جمهور از عزم دولت برای توسعه بندر چابهار به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر جنوبی و تأثیرگذار ایران خبر داد و گفت : توسعه صرفاً ایجاد مجتمع، کارخانه و بندر با امکانات خاص نیست بلکه لوازمی دارد و باید آن را همه‌جانبه دید.

وی اضافه کرد: در صورتی که نگاه به توسعه همه جانبه باشد می توان برای یک جامعه، تعالی و سعادت را متصور بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: برای رفاه مردم عزیز این استان از جمله منطقه چابهار ، اقدامات جدی انجام خواهیم داد و شما امسال و سال 94 شاهد تحول در بخشهای مختلف از جمله توسعه گردشگری در منطقه چابهار خواهید بود.

دکتر روحانی افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری هستیم که زمینه های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این باره آماده خواهیم کرد البته دیشب در جلسه ای در زاهدان با حضور کارآفرینان از کشورهای مختلف و ایرانیان مقیم کشورهای مختلف مذاکره خوبی انجام شد و بر این اساس زمینه را برای سرمایه گذاری در کل استان مهیا خواهیم کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار