۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲

تشکیل شورای صنایع شیلات هرمزگان

مدیرکل شیلات استان هرمزگان از تشکیل شورای صنایع شیلاتی هرمزگان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۹۲
تشکیل شورای صنایع شیلات هرمزگانبه گزارش مانا از هرمزگان، سید پرویز محبی در دیدار با صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی ضمن اشاره به مزین شدن سال93 به نام«سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بی‌شک صنایع شیلاتی استان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و انتظار می‌رود امسال در این مهم با عزمی جدی‌تر گام بردارند.

وی از صنایع شیلاتی استان به عنوان نمود و شاخص پیشرفت شیلات هرمزگان یاد کرد و افزود: شیلات در استان به ویژه در مناطق ساحلی در تثبیت جمعیت، اشتغالزایی، عمران، آبادی و همچنین توسعه همه‌جانبه استان نقش بسزایی دارد.

محبی از تشکیل شورای صنایع شیلاتی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بهره‌مندی از مزایای مشورت، هم‌اندیشی، بیان و مرتفع ساختن مشکلات صنایع شیلاتی استان از اهداف تشکیل این شورا است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزایش و موثر ساختن ارتباط صنایع شیلاتی با شیلات، کاهش فاصله بین صنایع شیلاتی و آشنایی و متحد ساختن صاحبان صنایع شیلات با یکدیگر را از دیگر مزایای این طرح خواند.

در ادامه این دیدار صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی به بیان مشکلات ،معضلات و پیشنهادات خود در راستای حل آنها و ارتقای جایگاه صنایع شیلاتی پرداختند.

حذف واسطه گران از چرخه فروش محصولات و فرآوردهای شیلاتی و همچنین مواد اولیه صنایع،حل معضل قاچاق سوخت ،کاهش سود وام های بانکی صنایع و به روز رسانی ماشین آلات و فن آوری صنایع از جمله مشکلات بیان شده توسط صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان در این جلسه بود.

همچنین صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان در این دیدار با تاکید بر تشکیل هرچه سریعتر شورای صنایع شیلاتی استان خواهان متولی گری شیلات در بحث صنایع و صدور مجوز های آنها و ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی همراستا با میزان مواد اولیه موجود شدند.

در پایان این جلسه مقرر شد نمایندگان صنایع شیلاتی جهت عضویت در شورا توسط واحدهای شیلاتی انتخاب و به اداره کل شیلات هرمزگان معرفی شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار