۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

لایروبی حوضچه قدیمی بندر صیادی جفره

در راستای ادامه پروژه طرح ساماندهی بندر صیادی جفره واقع در استان بوشهر، لایروبی حوضچه قدیمی طی سال جاری انجام می شود.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۹۱
لایروبی حوضچه قدیمی بندر صیادی جفرهسید مصطفی بهشتیان، مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران در گفتگو با خبرنگار مانا گفت:در راستای ادامه طرح ساماندهی بنادر صیادی کشور، لایروبی حوضچه قدیمی بندر صیادی جفره واقع در استان بوشهر در دستور کار سال جاری سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور اجرایی شدن طرح ساماندهی بندر صیادی جفره تاکنون 35 میلیارد و 259 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران خاطرنشان کرد: این پروژه تا کنون با 15 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع در سال جاری،روند ساماندهی بندر صیادی جفره از سرعت بیشتری برخوردار شود.

به گفته وی، ادامه عملیات قرار داد احداث موج شکن های اصلی و فرعی و لایروبی حوضچه قدیم بندر جفره از جمله پروژه های در نظر گرفته شده در سال جاری است.

بهشتیان تصریح کرد: کل اعتبارات مصوب پروژه های بنادر صیادی کشور در سال 92 ، 30 میلیارد تومان بوده است که تا کنون 40 درصد آن تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: امیدواری‌م تا پایان سال مالی باقی مانده اعتبارات برای تکمیل پروژه های در نظر گرفته شده نیز تخصیص یابد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، در بندر صیادی جفره 70 فروند لنج و 68 قایق صیادی فعال هستند و سالانه هفت هزار تن صید در این بندر تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه ی‌ک هزار و 200 نفر صیاد در این بندر فعالیت می‌کنند،خاطر نشان کرد: 11درصد از صید و بالغ بر پنج تا هفت هزار تن صید استان بوشهر از این بندر انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار