۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

احداث بزرگراه چابهار-خرمشهر در دستور کار دولت

رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت : دولت در راستای به فعل رساندن ظرفیت سواحل جنوبی کشور ایجاد و احداث بزرگراه چابهار-خرمشهر را به عنوان یکی از پروژه های مهم در دستور کار دارد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۸۷
احداث بزرگراه چابهار-خرمشهر در دستور کار دولتبه گزارش مانا محمد نهاوندیان عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سامانه سامد در جمع خبرنگاران گفت: سواحل جنوبی کشور یکی از قابلیت مهم و عظیم کشور است که تاکنون از آن به درستی بهره برداری نشده و لذا دولت در راستای به فعل رساندن این ظرفیت، ایجاد و احداث بزرگراه چابهار-خرمشهر به عنوان یکی از پروژه های مهم را در دستور کار دارد.

وی افزود: ایجاد بزرگراه چابهار-خرمشهر و همچنین خط آهن به منظور اتصال تمامی سواحل ومسیر های جنوبی کشور از جمله طرح هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است و در تحول و شکوفایی سواحل جنوبی نقشی مهمی ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری و توجه به شکوفایی سواحل جنوبی کشور یکی از محور های راهبردی دولت در توسعه کشور است بیان داشت: طرح ایجاد بزرگراه ساحلی توسط دولت مبتنی بر مطالعه و تحلیل در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری همچنین در خصوص برنامه های مهم دولت در راستای شکوفایی بنادر و توسعه صنایع شیلاتی نیز گفت: احداث بنادر جدید به منظور صادرات نفتی، گاز و پتروشیمی و همچنین احداث مجتمع های پتروشیمی در ایرانشهر و چابهار از جمله برنامه‌های دولت در این استان است.

وی از سواحل جنوبی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان به عنوان فرصتی مغتنم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی یاد کرد و بیان داشت: نوار جنوبی ایران در اقتصاد اینده کشور تاثیر گذارخواهد بود.

نهاوندیان همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه الکترونیکی سامد به عنوان ابتکاری نوآورانه امکان ارتباط مستقیم مردم با رییس جمهور را فراهم کرده است افزود: استفاده از این سامانه سرعت پاسخگویی به مردم را افزایش داده و موجب حل بسیاری از مشکلات و نارسایی ها در جامعه خواهد شد.

وی بیان داشت: این سامانه این امکان را به مسئولان می دهند تا مشکلات و یا درخواست های مردمی را با سرعت بیشتری دسته بندی و پاسخ دهند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار