۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

راه اندازی‌ الکترونی‌کی‌ بلیط شناورهادر بندرعباس

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس از راه اندازی مرحله آزمایشی سامانه صدور بلیط الکترونیکی سفرهای دریایی در بزرگترین بندر مسافری کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۷۷
راه اندازی‌ الکترونی‌کی‌ بلیط شناورهادر بندرعباسبه گزارش مانا سالم شهیدی ظهر امروز طی نشستی در رابطه با الکترونیکی کردن بلیط شناورها گفت: به منظور بهینه سازی روی‌ه صدور بلیط شناورهای مسافری و کاهش دغدغه هموطنان در زمینه سفرهای دریایی، از مدت ها قبل با هم فکری صورت گرفته با تعاونی شناورداران بندرعباس تصمیم بر این شد تا بلیط های الکترونیکی جایگزین بلیط های کاغذی فعلی شود.

وی ادامه داد: این طرح در راستای اجرایی کردن ماده 29 قانون امور بندری و گمرکی مبنی بر تهیه لیست مسافرین شناورهای ورودی و خروجی در بنادر مسافری اجرایی می شود تا با جمع آوری اطلاعات دقیق، امکان بیمه شدن مسافران در مقابل حوادث دریایی به شکلی مناسب تر فراهم شود.

به گفته شهیدی، با راه اندازی این سامانه که قرار است تا حدود یک ماه آینده برای مسیر دریایی بندرعباس - هرمز به صورت آزمایشی اجرایی شود، امکان تهیه بلیط شناورهای مسافری در هر شهر و نقطه از کشور امکان پذیر می شود.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور همچنین در رابطه با آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص عملیاتی شدن این طرح گفت: شرکت تعاونی شناورداران بندرعباس از طریق بانک عامل و مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اداره بندر شهید باهنر طی یک سال گذشته پیگیری های زیادی در خصوص الکترونیکی شدن بلیط شناورها داشته است که امیدوارم طی آینده نزدیک این تلاش ها به ثمر برسد.

وی افزود: پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله آزمایشی این طرح طی ماه های آینده، طرح صدور بلیط الکترونیکی با برطرف شدن ایرادات احتمالی برای مسیر دریایی بندرعباس - قشم نیز عملیاتی خواهد شد.

مدیر بندر شهید حقانی بندرعباس همچنین از برگزاری آیین تجلیل از فرماندهان و کارکنان بیش از 40 فروند از شناورهای مسافری شرکت کننده در طرح نوروزی 93 طی روزهای پایانی هفته جاری خبر داد.

به گفته شهیدی، 42 فروند شناور تندرو با ظرفیت 4 هزار و 374 صندلی و پنج لنج با ظرفیت یک هزار و 250 صندلی در مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز طی ایام تعطیلات نوروزی سال جاری، بیش از 350 هزار نفر سفر دریایی را با ایمنی و آرامش کامل پشتیبانی کردند.

وی ضمن یادآوری افزایش هشت درصدی میزان سفرهای دریایی نوروز امسال نسبت به سال گذشته از طریق بندر شهید حقانی، از انجام هزاران سفر دریایی بدون هیچ گونه سانحه دریایی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: امسال با همکاری تعاونی تندروهای بندرعباس و قشم، برنامه ریزی خوبی برای سفرهای نوروزی انجام شده بود به طوری که زمان انتظار سوار شدن مسافران به شناورها، به کمتر از 10 دقیقه رسید و حتی در روزهای اوج سفرهای نوروزی نیز در این بندر ازدحام جمعیت چندانی را شاهد نبودیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار