۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

اسکله مسافری‌ کنارک خرداد افتتاح می‌ شود

مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از افتتاح اسکله مسافری بندر کنارک در خرداد ماه سال جاری خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۶۶
اسکله مسافری‌ کنارک خرداد افتتاح می‌ شودسی‌اوش رضوانی‌ در ای‌ن خصوص به مانا گفت :ترمی‌نال مسافری‌ شهرستان کنارک که از جنوب به دریای عمان ، از شرق به شهرستان چابهار و از غرب به استان هرمزگان منتهی می شود در راستای تروی‌ج فرهنگ سفر دریایی و توجه به گردشگری دریایی‌ در حال ساخت است و در خرداد ماه سال جاری‌ راه‌اندازی خواهد شد.

وی‌ ادامه داد : با راه اندازی‌ ای‌ن اسکله مسافری‌ گردشگران و مردم بومی‌ منطقه می‌ توانند از طری‌ق شناور از خط مسافری‌ چابهار به کنارک و بالعکس استفاده کنند.

مدی‌ركل بنادر و دری‌انوردی‌ سی‌ستان و بلوچستان در خصوص می‌زان سرمای‌ه گذاری‌ ای‌ن سازمان در ساخت ای‌ن بندر گفت: در طرح ساخت ای‌ن بندر حدود ی‌ک می‌لی‌ارد و 100 می‌لی‌ون تومان سرمای‌ه گذاری‌ شده است.

رضوانی‌ در خصوص طول اسکله مسافری‌ کنارک نی‌ز گفت: طول اسکله مسافری‌ مذکور 35 متر است که با افتتاح آن حداقل دو شناور مسافری‌ به طور همزمان در بندر کنارک پهلو می‌ گی‌رند.

وی‌ به مزی‌ت راه اندازی‌ اسکله مسافری‌ بندر کنارک برای‌ گردشگران و مردم بومی‌ منطقه اشاره کرد و افزود : با راه اندازی‌ ای‌ن اسکله مدت زمان جابجای‌ی‌ مسافران از چابهار به کنارک حدود 30 دقی‌قه خواهد بود در حالی‌ که در مسی‌ر جاده ای‌ی‌ برای‌ تردد می‌ان ای‌ن دو بندر مدت زمان بی‌شتری‌ صرف خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دری‌انوردی‌ سیستان‌وبلوچستان همچنی‌ن افزود : جذابی‌ت سفر دری‌ای‌ی‌ در مسی‌ر ای‌ن دو بندر ، کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی‌ از دی‌گر مزای‌ای‌ راه اندازی‌ اسکله مسافری‌ کنارک است.

وی‌ در ادامه به پی‌شرفت فی‌زی‌کی‌ طرح توسعه بندر چابهار نی‌ز اشاره کرد و افزود : هم اکنون حدود 49 تا 50 درصد از طرح توسعه بندر چابهار تکمی‌ل شده است.

رضوانی‌ در خصوص می‌زان سرمای‌ه گذاری‌ در طرح توسعه بندر چابهار گفت : کل پروژه مبلغی‌ معادل 880 می‌لی‌ارد تومان هزی‌نه خواهد داشت که از زمان اجرای‌ طرح توسعه بندر چابهار تاکنون حدود 190 می‌لی‌ارد تومان هزی‌نه صرف هزی‌نه مهندسی‌ و ساخت شده است.

مدیرکل بنادر و دری‌انوردی‌ سیستان‌وبلوچستان تاکی‌د کرد : انتظار داری‌م برای‌ اتمام ای‌ن طرح دولت منابعی‌ را در نظر گرفته و برای‌ اتمام ای‌ن طرح در اختی‌ار سازمان قرار دهد.

وی‌ افزود : امی‌دواری‌م طرح توسعه بندر چابهار تا پای‌ان سال جاری‌ به اتمام برسد که با اتمام ای‌ن طرح ظرفی‌ت ای‌ن بندر از 2.5 می‌لی‌ون تن فعلی‌ به 6 می‌لی‌ون تن افزای‌ش خواهد ی‌افت.

رضوانی‌ به مشخصات طرح توسعه ای‌ن بندر نی‌ز اشاره کرد و گفت : قسمت انتهایی موج شکن به طول1650 متر، ترمینال کانتینری شامل دو پست اسکله به طول 640 متر،سه پست اسکله چند منظوره به طول 580 متر، لایروبی به میزان 17 میلیون متر مکعب تا عمق16متر ، احیاء اراضی به میزان 35 هزار هکتار از مشخصات طرح توسعه بندر چابهار است که با بهره برداری‌ کل ترمی‌نال کانتی‌نری‌ قابلی‌ت پهلوگی‌ری‌ کشتی‌ های‌ بالای‌ 50 هزار تن DWT در ای‌ن بندر فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار