۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

کاهش سفارشات ساخت کشتی در جهان

موسسه تحقیقاتی کلارکسون از کاهش سفارشات ساخت کشتی در جهان در ماه مارس سال جاری میلادی خبر داد.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۵۸
کاهش سفارشات ساخت کشتی در جهانبه گزارش مانا، مؤسسه تحقیقاتی کلارکسون اعلام کرد: تعداد سفارشات جدید ساخت کشتی به یاردهای کشتی‌سازی در جهان در ماه مارس سال جاری میلادی برای نخستین بار از آغاز سال کاهش یافته است.

بر اساس گزارش این موسسه ، تعداد سفارشات ساخت کشتی در ماه مارس در یاردهای کشتی‌سازی جهان،به 108.02 میلیون تن خالص رسید که این رقم در مقایسه با 110.10 میلیون تن ناخالص ماه پیش از آن ،کاهش نشان می دهد.

این گزارش همچنین می افزاید:در سه ماه نخست سال جاری میلادی، کشتی‌سازان کره‌ای با افزایش 19 درصدی سفارشات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه شدند به طوری که تعداد سفارشات ساخت کشتی در یاردهای این کشور در سه ماهه نخست سال با 19 درصد افزایش از 3.38 میلیون تن ناخالص در مدت مشابه سال گذشته به 4.03 میلیون تن ناخالص رسید اما تعداد سفارشات جدید ساخت کشتی در این مدت در چین از 4.39 میلیون تن ناخالص به 4.29 میلیون تن ناخالص کاهش یافت با ای‌ن وجود باز هم تعداد سفارشات چین بیشتر از کره بود و توانست در جایگاه نخست به لحاظ تعداد سفارشات دریافتی قرار بگیرد.

بر اساس ای‌ن گزارش به لحاظ ارزش سفارشات ، کره با دریافت مبلغی‌ معادل 9.3 میلیارد دلار از چین با دریافت 7.7 میلیارد دلار پیشی گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار