۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

پایان ماموریت حفاری در دریای چین

ماموریت بین المللی حفاری اقیانوسی برای درک بهتر چگونگی گسترش بستر دریا ، به هم پیوستگی پوسته اقیانوسی و تکامل جُبّه (لایه زمین بین پوسته اقیانوسی و هسته زمین) در دریای چین جنوبی به پایان رسید.
نویسنده: آتوسا اميری
کد خبر: ۴۲۲۴۵
پایان ماموریت حفاری در دریای چینبه گزارش مانا به نقل از شین هوا ، این ماموریت 62 روزه تحت عنوان «سفر 349» که در چارچوب برنامه بین المللی اکتشاف اقیانوسی و همکاری چین انجام گرفت با مشارکت کشتی حفاری «جویدس رزولوشن» JOIDES Resolution آمریکا امکان پذیر شد.

بر اساس بیانیه ای که وزارت علوم و فناوری چین روز پنجشنبه منتشر کرد این کشتی به حفاری تا عمق 4300 متری زیر دریا پرداخت و مقادیر عظیمی نمونه از سنگ های رسوبی و بازالت از دل زیر زمین بیرون آورد که با مطالعه بر روی آنها شاید بتوان به اطلاعاتی درباره عمر دقیق ، روند تکاملی و ساختار زمین شناختی دریای چین جنوبی دست یافت.

در همین حال ، دانشمندان شواهدی یافتند که نشان دهنده جنبش های گسترده و مکرر آتشفشانی در مرحله آخر شکل گیری و گسترش این منطقه است و می توان با آنها به اطلاعاتی درباره کوههای زیردریایی دست یافت.

در این ماموریت ، 32 دانشمند از 11 کشور و منطقه در حوزه های مختلف علمی شامل زمین شناسی ، ژئوفیزیک و میکروب شناسی به تحقیق پرداختند.

برنامه بین المللی اکتشاف اقیانوسی یک برنامه تحقیقات دریایی ده ساله (از سال 2013 تا 2023) با مشارکت چندین کشور برای پیشبرد درک علمی از زمین است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار