۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰

زیر دریایی و کشتی های مجهز،به کمک آمدند

عملیات جستجوی هواپیمای مفقود شده مالزی توسط یک فروند زیر دریایی و همچنین کشتی های مجهز به دستگاه ردیاب برای دریافت علائم جعبه سیاه این هواپیما آغاز شد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۹۹
زیر دریایی و کشتی های مجهز،به کمک آمدندبه گزارش مانا در این عملیات از دستگاه هایی استفاده می شود که قادر است ارتعاشات ارسالی از جعبه سیاه هواپیما را دریافت و حدود محل وجود جعبه سیاه را در سطح دریا تشخیص دهد.

این زیر دریایی با مشارکت دو کشتی مجهز به دستگاه های موقعیت یاب عملیات جستجو را انجام خواهد داد که مسیری به طول 240 کیلومتر را در اقیانوس هند بررسی می کنند.

به گفته کارشناسان، دریافت علائم ارسالی از جعبه سیاه هواپیمای مفقود شده مالزی باعث می شود تا محل سقوط احتمالی هواپیما محدودتر شود و بتوان عملیات جستجو با هواپیما و کشتی را در این محدوده متمرکز کرد.

در حال حاضر، عملیات جستجوی هوایی و دریایی برای کشف قطعات این هواپیما در منطقه ای به وسعت بیش از 217 هزار کیلومتر مربع و در فاصله حدود 1700 کیلومتری شمال غرب شهر پرت در حال انجام است.

کارشناسان معتقدند این هواپیما در جنوب اقیانوس هند دچار سانحه شده، هر چند تاکنون بقایایی از لاشه آن پیدا نشده است.

بر اساس این گزارش این هواپیما در هشتم مارس و در مسیر کوالالامپور به پکن و با 239 سرنشین ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد و ناپدید شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار