۱۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴

رکاب‌زنی در حمایت از لاک‌پشت‌های دریایی

مدیر موسسه ایده نو دوست‌دار هرمزگان،از اجرای پروژه رکاب‌زنی در حمایت از لاک‌پشت‌های دریایی خبر داد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۹۴
رکاب‌زنی در حمایت از لاک‌پشت‌های دریاییمریم اقبالی در گفتگو با مانا در بندرعباس،در تشریح این برنامه اظهار کرد: این پروژه با همکاری موسسه ایده‌نو دوست‌دار هرمزگان و عبدالرضا کوهپایه یکی از دوستداران طبیعت به انجام رسید.

وی با اشاره به اینکه این دوچرخه‌سوار پیش از این نیز در حمایت از محیط زیست رکاب‌زنی‌های متعدد داشته است، افزود: این دوستدار طبیعت مسافت شهرهای بندرعباس و جزیره قشم تا جنوب جزیره هنگام را برای حمایت از محیط زیست و لاک‌پشت‌های دریایی و خصوصا پوزه عقابی در جنوب کشور رکاب زد.

مدیر موسسه ایده‌نو دوست‌دار هرمزگان خاطرنشان کرد: این دوچرخه‌سوار در طول مسیر با جوامع محلی و همچنین گردشگران در خصوص اهمیت محیط زیست و خصوصا لاک‌پشت‌هایی گفتگو می‌کند.

اقبالی رساندن پیام به همه مردم برای حفاظت از طبیعت، محیط‌ زیست و شناسایی راه‎های مناسب برای کاهش آسیب به طبیعت را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: کودکان و جوانان اصلی‌ترین جامعه هدف اجرای این طرح بوده است.

وی با اظهار اینکه در خلیج‌فارس چند گونه لاک‌پشت دریایی بومی و مهاجر زیست می‌کند، گفت: لاک‌پشت پوزه‌عقابی از گونه‌های در معرض انقراض است.

این فعال زیست‌محیطی همچنین از آغاز تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی در خلیج‌فارس خبر داد و تصریح کرد: سواحل جزایر خلیج‌فارس اصلی‌ترین محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت فصل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه‌عقابی در جزیره قشم، حفاظت و نگهداری تخم این گونه از جانوران سخت‌پوست به ویژه از سوی میهمانان جزیره قشم بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار