۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

آغاز نشست رژیم حقوقی دریای خزر در عشق آباد

سی و ششمین جلسه گروه کاری تعیین رژیم حقوقی دریای خزر امروز سه شنبه با حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد پایتخت ترکمنستان آغاز شد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۸۷
آغاز نشست رژیم حقوقی دریای خزر در عشق آبادبه گزارش مانا در این نشست ابراهیم رحیم پورمعاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و نماینده ویژه کشورمان در امور دریای خزر به همراه نمایندگان روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان آخرین موضوعات مربوط به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را بررسی و مفاد آن را برای ارائه به اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو که قرار است اردیبهشت ماه سال جاری در روسیه برگزار شود، آماده خواهند کرد.

کار بر روی پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر و بیانیه پایانی درباره اصول همکاری کشورها در دستور کار اجلاس گروه کاری کشورهای ساحلی خزر در عشق آباد، قرار دارد.

معاونان وزیران خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر همچنین در این نشست آخرین موضوعات مربوط به کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را بررسی و مفاد آن را برای ارائه به اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو که اردیبهشت ماه در روسیه برگزار خواهد شد، آماده می کنند.

بر اساس این گزارش رییس جمهوری ترکمنستان در پیامی برای این جلسه گفت: مسائل مربوط به دریای خزر جایگاه مهمی در سیاست خارجی دارد و در همین راستا سیاست منطبق با اصول حسن همجواری، احترام متقابل و مشارکت مساوی و برابر در دستور کار قرار دارد.

سی و پنجمین نشست معاونین وزاری خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر بهمن ماه 1392 در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار