۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹

پهلوگیری همزمان 20 شناور در بزرگترین بندر مسافری کشور

ظرفیت پهلوگیری همزمان شناورها در بندر شهید حقانی به 20 شناور رسید و علاوه بر آن 2 شناور نیز به طور همزمان می توانند در این بندر سوخت گیری کنند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۸۳
پهلوگیری همزمان 20 شناور در بزرگترین بندر مسافری کشوربه گزارش مانا مدیر بندر شهید حقانی با بیان این مطلب گفت: امسال با پیگیری مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اهتمام مسئولین سازمان بنادر کشور، 2 فروند اسکله شناور جدید در این بندر نصب شد که این اقدام، نقش قابل توجهی در افزایش ظرفیت پهلوگیری شناور در بزرگترین بندر مسافری ایران داشته است.

سالم شهیدی افزود: هم اکنون با افزایش حجم سفرهای دریایی به جزایر قشم و هرمز از مسیر بندرعباس، تردد 24 ساعته هر شناور به 6 سرویس رفت و برگشت افزایش یافته است.

*پهلوگیری همزمان 20 شناور در بزرگترین مسافری کشور

شهیدی ضمن تقدیر از تلاش 24 ساعته کارکنان بخش های مختلف ناوگان مسافرت های دریایی در استان خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت پهلوگیری همزمان شناورها در این بندر به 20 شناور رسیده که علاوه بر آن 2 شناور نیز به طور همزمان می توانند در این بندر سوخت گیری کنند.

این مقام مسئول با اعلام این خبر که در نوروز 93 در مجموع تعداد پست های اسکله این بندر به 22 پست افزایش یافته است، اظهار داشت: نوروز امسال 4 گیت و 8 باجه بلیط فروشی نیز در این بندر برای کاهش زمان انتظار مسافران در نظر گرفته شده است.

*انتظار 10 دقیقه ای هر مسافر برای سوار شدن به شناور

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور زمان انتظار هر مسافر برای سوار شدن به شناور در این بندر را به طور متوسط 10 دقیقه عنوان کرد و تصریح کرد: فعالیت در بندر شهید حقانی تا زمانی که مسافر حضور داشته باشد، به صورت تمام وقت ادامه دارد.

وی از تجهیز تمام شناورها متردد در این بندر به جلیقه های نجات خبر داد و از مسافران خواست تا موقع سوار و پیاده شدن از شناورها عجله نکنند.

شهیدی توجه به تذکرات خدمه و فرماندهان شناورها حین سفر تردد از بنادر و شناورهای مجاز سازمان بنادر و دریانوردی را از دیگر نکات مهم برای ایمنی سفرهای در این ایام عنوان کرد.

*کنترل ایمنی سفرها در بندر شهید حقانی زیر ذره بین 50 ناظر

مدیر بندر شهید حقانی با بیان اینکه امسال بیش از 50 نفر از کارکنان دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این بندر به صورت شیفت های شبانه روزی ایمنی سفرها در این بندر را زیر نظر دارند، اعلام کرد: برای مسافرانی که قصد سفر به جزیره زیبای هرمز را دارند، نیز همانند مسیر قشم به فاصله هر 10 دقیقه یک شناور در نظر گرفته شده است.

به گفته شهیدی، پارکینگ این بندر با ظرفیت بیش از 500 خودرو در نوروز 93 برای رفاه حال مسافران دریایی راه اندازی شده و همینک در حال خدمات دهی به میهمانان نوروزی است.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور خاطر نشان کرد: هم اکنون دو شناور ناجی به صورت شبانه روزی برای ایمنی تردد شناورها در حال گشت زنی در مسیر های دریایی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز و بالعکس هستند و همچنین این مسیرها برای سهولت حرکت شناورها با بویه، علامت گذاری شده است.

*فعالیت شناور حجاز به عنوان پایگاه دریایی در آبهای بندرعباس

وی در پایان اضافه کرد: شناور حجاز به عنوان پایگاه دریایی در مسیر بندر شهید حقانی- بندر شهید ذاکری قشم – بندرهرمز، ترددهای دریایی را به صورت مکرر مورد پایش قرار می دهد.
برچسب ها: شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار