۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷

نصب عرشه فاز 18 پارس جنوبی در خلیج فارس

عرشه فاز 18 پارس جنوبی با تلاش متخصصان داخلی روز هفتم فروردین در حوزه گازی پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۵۹
نصب عرشه فاز 18 پارس جنوبی در خلیج فارسبه گزارش مانا و بر اساس اعلام شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ، ساخت عرشه مذکور شامل چهار طبقه به مساحت چهار هزار مترمربع است و از سازه اصلی، عملیات لوله کشی، کابل کشی، ابزار دقیق و مخابرات تشکیل شده و ظرف 24 ماه به اتمام رسید.

سازندگان داخلی 40درصد تجهیزات سکوی فاز 18 را تامین و با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخت آن انجام شد.

عرشه یاد شده پس از بارگیری و مهاربندی آذرماه 1392 در اختیار کارشناسان بخش پیش راه اندازی این شرکت قرار گرفت و پس از گذشت سه ماه ، اینک با پیشرفت نزدیک به 99 درصدی روی جاکت چهارپایه خود نصب شد.

پل ارتباطی نصب شده بین این عرشه و سکوی مشعل نیز، طول 97متری و وزن 240 تنی دارد .

پس از نصب عرشه و پل، تکمیل اتصالات نهایی این سازه ها و انجام مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی در مدت پنج ماه آینده انجام و سکو آماده بهره برداری و ارسال گاز به پالایشگاه خشکی خواهد بود.

سکوی فاز 18پارس جنوبی متشکل از یک جاکت چهار پایه(همراه شمع ها) به وزن دو هزار 960 تن ، عرشه به وزن تقریبی دو هزار و 320 تن و متعلقات (شامل یک پل ، یک سه پایه ، عرشه و پایه مشعل) درمجموع به وزن 900 تن است .

چهارپایه این سکو سال 1388در دریا نصب و به منظور انجام عملیات حفاری در اختیار کارفرما قرار گرفت و اکنون کلیه چاههای آن تکمیل و آماده تحصیل گاز شده است .

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران ، انتظار می رود با راه اندازی سکوی فاز 18 تا پیش از آبان ماه سال جاری تکمیل و گاز دریافتی را به خشکی ارسال کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار