۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸

افزای‌ش قدرت دری‌ای‌ی‌ چی‌ن با موشک های‌ اتمی‌

چین برای اولین بار اواخر سال جاری میلادی زیردریایی های خود را به موشک های دوربرد هسته ای مجهز می کند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۴۲
افزای‌ش قدرت دری‌ای‌ی‌ چی‌ن با موشک های‌ اتمی‌به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ساموئل لاکلیر، فرمانده عملیاتی آمریکا در اقیانوس آرام گفت: جدیدترین مدل از زیردریایی های چین قرار است با موشک جدید بالستیک که 7500 برد دارد، مجهز شود.

وی به کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: این اولین بار خواهد بود که چین تا پایان سال جاری میلادی زیردریایی های خود را به این موشک هسته ای مجهز می کند.

این مقام مسئول دولت آمریکا با اشاره به ساخت زیردریایی مجهز به موشک بالستیک با کلاهک هسته ای کلاس JIN و موشک JL-2 قابل نصب بر روی ناو افزود: پیشرفت چین در افزایش توانایی و قابلیت زیردریایی حائزاهمیت است. مدرن کردن زیردریایی ها در ارتش چین بسیار بااهمیت است.

وی در ادامه گفت: پکن در حال سرمایه گذاری در زمینه تولید و ساخت تسلیحات جدید و افزایش قدرت نیروی دریایی خود است که این روند خود بخشی از برنامه چین برای عدم دسترسی آمریکا به غرب اقیانوس آرام در جریان بحران یا درگیری در منطقه محسوب می شود.

علاوه بر این، چین به دنبال افزایش توان نظامی خود در منطقه و دفاع از مناطق مورد مناقشه با ژاپن و سایر همسایگانش است. عملیات نظامی چین در منطقه در حال گسترش است.

در همین راستا نیز یکی از مقام های دفتر اطلاعات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، چین هم اکنون پنج زیردریایی اتمی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار