۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

گردشگران از شناورهای مجاز استفاده کنند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از میهمانان نوروزی علاقمند به گشت‌های دریایی در این جزیره خواست تا در هنگام مراجعه به اسکله‌های تفریحی کندالو، شیب‌دراز و جنگل حرا، حتما از شناورهای مجاز استفاده کنند.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۳۶
گردشگران از شناورهای مجاز استفاده کنندبه گزارش خبرنگار مانا از قشم، سید باقر موسوی در بازدید از بنادر مسافری جزیره قشم اظهار کرد: ترابری ایمن مسافران دریایی در ایام تعطیلات نوروزی 93 اولویت مهم سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی افزود: در این راستا ایمنی بنادر و اسکله‌ها، ایمنی شناورها و ایمنی مسیرهای دریایی مدنظر مسئولان در اجرای طرح نوروزی سال جاری قرار دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث ایمنی ناوگان مسافرت دریایی، بازرسی فنی و ایمنی تمامی شناورها قبل از شروع تعطیلات نوروزی به انجام رسیده است.

مدیر اداره بنادر و درانوردی قشم اضافه کرد: همچنین با استقرار شناورهای ناجی و سازماندهی کلوب‌های همیار ناجی در مناطق مختلف ساحلی جزیره، ایمنی مسیرهای تردد دریایی تأمین شده است.

به گفته موسوی، با نصب و راه‌اندازی اسکله‌های جدید در بنادر مسافری قشم به ویژه بندر شهید ذاکری نیز ظرفیت پهلوگیری شناورها افزایش یافته است.

وی همچنی‌ن تصریح کرد: در روزهای اجرای طرح نوروزی 93 که از 25اسفندماه گذشته شروع شده و تا پانزدهم فروردین ادامه دارد، شرایط مناسب به منظور انجام سفرهای ایمن دریایی مانند سایر ایام سال برقرار می‌باشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از مسافران نوروزی خواست به منظور تجربه سفر ایمن دریایی و لحظاتی خاطره‌آفرین در تعطیلات نوروزی از اقدامات خطرآفرین پرهیز کرده و حتما از بنادر مسافری و شناورهای مجاز و همچنین زمان مجاز تردد کنند.

وی بنادر شهید ذاکری و لافت در شهرستان قشم را به عنوان بنادر مجاز مسافری مورد تأیید سازمان بنادرو دریانوردی کشور معرفی کرد و از فعالیت 33 فروند شناور استاندارد با ظرفیت بیش از 5 هزار صندلی در مسیر دریایی قشم - بندرعباس برای جابجایی میهمانان نوروزی خبر داد.

موسوی که سکانداری کمیته حمل و نقل دریایی ستاد هماهنگی خدمات سفر در شهرستان قشم را نیز بر عهده دارد، گفت: جابجایی خودروهای مسافران نوروزی از سرزمین اصلی به این جزیره در مسیر دریایی بنادر پهل و لافت و با استفاده از حدود 20 فروند شناور لندینگ کرافت صورت می گیرد.

موسوی ادامه داد: میهمانان نوروزی علاقمند به گشت‌های دریایی در جزیره قشم نیز در هنگام مراجعه به اسکله‌های تفریحی کندالو، شیب‌دراز و جنگل حرا حتما از شناورهای مجاز استفاده کنند.
برچسب ها: شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار