۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

پایان حفاری چاههای فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبی

معاون شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری فاز ١٧ طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی همزمان با آغاز سال نو خبر داد
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۲۷
پایان حفاری چاههای فاز ١٧ میدان گازی پارس جنوبیبه گزارش مانا"محمدرضا تاکایدی"افزود: در فاز ١٧ پارس جنوبی ١١ حلقه چاه حفاری شده که هم اکنون مراحل تحویل آنها به شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای پروژه در حال انجام است .

معاون شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: شرکت ملی حفاری ایران حفاری ٢٢ حلقه چاه گازی را در فازهای ١٧ و ١٨ به صورت کلید در دست برعهده داشت که عملیات حفاری چاه های فاز ١٨ بهمن ماه گذشته تکمیل و تحویل کارفرما شده بود .

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کار، این پروژه نزدیک به زمان پیش بینی شده در قرارداد، انجام شد که موفقیت بزرگی برای شرکت ملی حفاری ایران محسوب می شود.

تاکایدی افزود: از ویژگی حفاری در فازهای ١٧ و ١٨ انجام همه کارهای مورد نیاز پروژه از جمله مطالعات، شناسایی لایه ها، زمین شناسی، مهندسی، برنامه ریزی، خدمات فنی، کالا و مواد و تامین دستگاه های حفاری توسط متخصصان و کارکنان پرتلاش این شرکت بوده است .

وی گفت: عملیات حفاری فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی پس از اجرای فازهای ٩ و ١٠ دومین تجربه شرکت ملی حفاری در انجام موفق پروژه های حفاری دریایی به صورت کلید در دست است. در اجرای دو پروژه در مجموع ٤٦ حلقه چاه گازی حفر شده است .

براساس این گزارش، توسعه فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون تن اتان و بیش از یک میلیون تن گاز مایع (پروپان و بوتان ) اجرا شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار