۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

جابجایی روزانه 50 هزار مسافر نوروزی در هرمزگان

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از جابجایی میانگین بیش از 50 هزار نفر روزانه در بنادر مسافری هرمزگان خبر داد و دوره زمانی بین دوم تا نهم فروردین را زمان اوج سفرهای دریایی در این استان اعلام کرد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۲۳
جابجایی روزانه 50 هزار مسافر نوروزی در هرمزگانبه گزارش مانا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی"سید علی استیری" عصر روز گذشته طی سفری یکروزه از بندرگاه جزیره هرمز و همچنین بنادر شهید ذاکری و بهمن در جزیره قشم بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مسیرهای دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به مقصد جزایر قشم و هرمز قرار گرفت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید، طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی بخش های مختلف ناوگان مسافرت های دریایی این استان در زمینه فراهم کردن شرایط ایمن ترددهای دریایی گفت : از تاریخ 25 اسفندماه گذشته تا پایان دومین روز از فروردین ماه جاری، بیش از 770 هزار مسافر و حدود 90 هزار خودرو از طریق 10بنادر مسافری استان هرمزگان به مقصد جزایر کیش، قشم و هرمز و بالعکس جابجا شده اند.

وی افزود: تنها در دومین روز از فروردین ماه جاری، حمل و نقل بیش از 215 هزار مسافر و بالغ بر 25 هزار خودرو در مسیرهای دریایی استان هرمزگان انجام شده است.

به گفته استیری، هم اکنون روزانه بیش از 50 هزار مسافر با استفاده از 54 شناور مسافری به جزایر خلیج فارس جابجا می شوند.

وی همچنین اضافه کرد: 6 فروند شناور ناجی و دو فروند بالگرد امداد و نجات به همراه گشت های شبانه روزی دریایی، ایمنی سفرهای دریایی نوروز 93 را برعهده دارند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: امسال با افزایش 10 درصدی ظرفیت شناورها در استان، بیش از 7600 صندلی برای مسافران دریایی در نظرگرفته شده است.

استیری با اشاره به اینکه هرساله حجم عمده سفرهای دریایی کشور طی ایام تعطیلات نوروزی صورت می گیرد، دوره زمانی بین دوم تا نهم فروردین را زمان اوج سفرهای دریایی در این استان اعلام کرد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان یادآور شد: طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردین 93 ادامه دارد.

لازم به ذکر است، بیش از 95 درصد از جابجایی مسافران و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر در کشور از طریق بنادر مسافری هرمزگان انجام می شود.
برچسب ها: مسافر نوروزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار