۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

توسعه اسکله بهمن قشم در سال جاری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه بندر و اسکله بهمن قشم در سال 93 با هدف ارائه خدمات استاندارد در حوزه تخلیه و بارگیری کالای بازرگانان خبرداد.
نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۲۱۲۲
توسعه اسکله بهمن قشم در سال جاریبه گزارش مانا "دکتر شهریار مشیری " ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران استان هرمزگان در قشم با اشاره به توسعه بنادر و اسکله ها به عنوان یک زیرساخت مهم اقتصادی افزود: بندر و اسکله بهمن قشم سال 93 با اختصاص 370 میلیارد ریال اعتبار با هدف ارائه خدمات استاندارد در حوزه تخلیه و بارگیری کالای بازرگانان توسعه می یابد.

وی ادامه داد : باید کاری کنیم که قشم در آینده نه چندان دور به یک منطقه آزاد حقیقی همانند میلان ایتالیا و حداقل جبل علی امارات تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با انتقاد از شیوه فعالیت های اقتصادی در این منطقه و مغایرت آن با دیگر مناطق آزاد جهان یادآور شد: متاسفانه سیستم بندری و ورود کالا به جزیره قشم در حد و اندازه های پیله وری بوده و با موازین تجارت مدرن مطابقت ندارد.

به گفته رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ؛ اسکله بهمن قشم با عملیات لایروبی، توسعه و ایجاد رمپ های مناسب پهلوگیری و همچنین ساماندهی انبارها به یک اسکله مهم حمل و نقل و تخلیه و بارگیری کالا در سال 93 تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت های اقتصادی از طریق بندر بهمن گفت : فعالیت های بازرگانی باید براساس روند حقیقی در این بندر انجام شود و میزان بار هر بازرگان حداقل به یک کانتینر برسد.

مشیری گفت: برای تبدیل قشم به یک منطقه آزاد استاندارد جهانی و نقش آفرینی این منطقه در تحولات کلان کشور لازم است با استفاده از مشاوران شرکت سوئکو سوئد که سال 67 طرح جامع منطقه آزاد قشم را ارائه کرده بودند، حرکت نوین خود را برای رسیدن به این جایگاه آغاز کنیم.
برچسب ها: اسکله بهمن قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار