۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۰

کتاب بازخوانی تحریم‌های اقتصادی

نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۴۰۱۰۲
کتاب بازخوانی تحریم‌های اقتصادی کتاب بازخوانی تحریم‌ های اقتصادی اثر گری کلاید هافبوئر، جفری جی، شات، کیمبرلی آن الییت و باربارا اُک ترجمۀ آقای نادر جعفری از کارکنان شاغل در دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و امور بین‌الملل توسط واحد انتشارات روابط عمومی کشتیرانی منتشر شد.
در قسمتی از پشت جلد، در معرفی این کتاب آمده است: تحریم‌‌های اقتصادی می‌توانند نقش مهمی در دستیابی به اهداف سیاست خارجی ایفا نمایند، اما طراحی و اجرای ضعیف اغلب سبب می‌‌شود که تأثیر مطلوبی نداشته باشند. پژوهش جامع مؤسسه پترسون دربارۀ تحریم‌های اقتصادی سوابق تحریم‌ها در قرن بیستم را به دقت بررسی می کند و آموزه‌هایی دربارۀ چگونگی به کارگیری هر چه مؤثرتر تحریم ها در بردارد. کتاب حاضر، برگردان نسخۀ سوم و توسعه یافتۀ پژوهش مزبور است که ارجاعات بسیاری به آن صورت گرفته است. همچنین مجموعه دادۀ منحصر به فردی دربارۀ تحریم ها تهیه و تقدیم شده است. تحلیل انجام شده در پژوهش تحریم های اقتصادی نیز در نسخۀ اخیر به طور اساسی بازنگری گردیده و چالش های جدید فراروی سیاستگذاران از پایان جنگ سرد به بعد و همچنین شتاب جهانی شدن بازارهای مالی و تجاری را پوشش داده است.
سرفصل های اصلی این کتاب عبارت است از: تحلیل کارآمدی تحریم ها، متغیرهای سیاسی، متغیرهای اقتصادی، تحریم ها پس از جنگ سرد، نتایج و توصیه ها.
در انتهای کتاب و درقسمت ضمائم، علاوه بر سه ضمیمۀاصلی کتاب (ضمایم «الف»، «ب»، «ج»)، سه ضمیمۀ دیگر («د»، «ه»، «و») به انتخاب مترجم اضافه شده است که اسناد و مرور گذرا و همچنین نمونه گزارش های وزارت خزانه داری ایالات متحده درباره روند اجرای تحریم های اعمالی علیه جمهوری اسلامی ایران را در بر دارد. این ضمائم تنها بخشی از گزارش های بی شماری است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای اطلاع رسانی دربارۀ ماهیت تحریم ها، به ویژه تحریم های یک جانبه و غیرمنصفانۀ آمریکا علیه کشور تهیه و به مراجع ذیربط تقدیم نموده است.
این کتاب دارای 464 صفحه است که ضمیمه آن لوح فشرده ای شامل جزئیات مطالعات موردی تحریم ها می‌باشد.
شایان ذکر است متقاضیان می توانند جهت دریافت این کتاب به روابط عمومی - واحد انتشارات و ارتباط با رسانه‌ها مراجعه و یا با شماره تلفن 26100368 تماس بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار