۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

اقتصاد کشتیرانی

نویسنده: مديريت پورتال
کد خبر: ۳۹۱۱۹
اقتصاد کشتیرانیدومین جلد کتاب اقتصاد کشتیرانی اثر دکتر مارتین استاپفورد ترجمۀ آقای رضا رضوی صیاد از کارکنان شاغل در دفتر برنامه ریزی راهبردی و امور بین الملل در بهمن ماه جاری منتشر شد.
این کتاب به لحاظ موضوعی به دو بخش کلی قابل تقسیم است. بخش اول، شامل فصول 6 تا 9 می باشد که به بررسی مسائل مربوط به اقتصاد خرد در کشتیرانی می پردازد. مسائلی که مورد بررسی قرار می گیرند، ساختار هزینه ها و درآمد ها، فاینانس کشتی ها و پاسخ به این سؤال است که بازگشت اقتصادی سرمایه گذاری ها در صنعت حمل و نقل دریایی چگونه است. بخش دوم فصول 9و 10 را شامل می شود که مقدمه ای برای ورود به مباحث تجارت دریابرد در جلد سوم کتاب محسوب می شود که چارچوب جغرافیایی تجارت جهانی، تئوری تجارت دریایی و نیروهای اقتصادی حاکم بر این تجارت مورد بررسی واقع می گردد.
سرفصل های اصلی این کتاب عبارت است از: هزینه ها، در آمدها و جریان نقدی، فاینانس کشتی ها و شرکت های کشتیرانی، ریسک، بازگشت سرمایه و اقتصاد یک شرکت کشتیرانی، جغرافیای تجارت دریایی و اصول تجارت دریایی.
این کتاب که دارای 384 صفحه می باشد توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده و ماهنامه پیام دریا اجرای آن را به عهده داشته است.
شایان ذکر است متقاضیان می توانند جهت دریافت این کتاب به دفتر ماهنامه پیام دریا مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 26100368 تماس بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار